Vipsenmamma Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Hvor gamle barn snakker du om? Små barn har ingen mavefølelse - de er bare utrolig naive og tror på alt. Inkl. julenissen.
Gjest ->>- Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Det trenger de da ikke opplæring i... ideer som at støvsugeren er livsfarlig, de liker INGEN grønnsaker, menn med skjegg er skumle etc er jo typisk for (små) barns magefølelse. Utover det fokuserer vi nok mer på logiske resonnementer som grunnlag for beslutninger.
lille sprelle Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 har begynt å spørre hva hun syns om ting og hvorfor - 2,5 år. Det er mer grunnlag for å få henne til å tenke når det gjelder medfølelse og logikk, Ikke noe spes i fht magefølelse. Den vil komme av seg selv når vi i flere år har plapret om rett og galt osv vil jeg håpe!
Villa Perlesukker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Har ikke tenkt særlig på det til nå men jeg lar jo ofte barna si meningen sin om noe. Hva tenker du om det, spør jeg ofte. Men har ikke snakket særlig om magefølelse. Gjør du?
♡ A & E ♡ Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Nå er mine barn så små ennå, 1 og 4.. Alexander på 4 og hans magefølelse sier at det er spøkelser og monstre på rommet osv. Men prøver å la han få tenke seg til, resonnere osv. Spør ofte "hva tror du" osv for å få i gang tenkemaskinen
Gjest Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 Jeg tenker bare på at ofte kan magefølelsen være nyttig når vi foreldre ikke er til stede. Det er ikke alltid de husker alle reglene man setter for dem, eller grunnen til at de ikke får lov til ting. Iallefall ikke de barna som er litt distrè. Når de er ute og leker for eksempel. Rundt her er det mye natur og frie områder. Har opp gjennom årene sett barn; - Hoppe på isen ved elva like ved. - Klatre på lekehusene i barnehagen. Oppå lekehusene, høyt opp. - Spille ball på veien. - Gå bort til fremmede hunder... etc.. Tenker at om det går an og lære de og stole på sin egen mavefølelse for hva som er riktig å gjøre i sånne situasjoner... Vet ikke.. Til litt eldre barn da. 7 og opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå