Gå til innhold

Hvor mye jobber du nå?


Hermelina

Anbefalte innlegg

Har valgt å fortsette min 50 % sykemelding - på tross av mulighet for IA-tilrettelegging. Sjefen tilbudte meg å ta med en pc hjem, så jeg kunne jobbe med ting jeg ikke trenger fagsystemene til den dagen jeg har "fri". Takket nei, da ville jeg bare følt at jeg måtte gjøre noe, og jeg synes det er godt å ha en hel dag til bare å slappe av og hvile på.

Tilpasser meg ellers arbeidsmengden på jobb og er der når det trengs ifht telefontiden.

Har heller ikke kapasitet til å jobbe mer, sover gjerne et par timer når jeg kommer hjem tidlig på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber fullt, og det er jeg stolt av for det koster meg mye nå!

Jeg har en 1-åring som krever masse etter jobb og en 7-åring som skal følges opp på treninger, med lekser osv. Jeg er sliten! Sovner gjerne i 20.30-tida på sofaen.

Kjenner også at ryggen begynner å si ifra om all løftingen jeg har på jobben, så jeg er glad for hver dag jeg fullfører og skal jobbe så lenge

jeg kan!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte i ny jobb som nyutdannet 1.juni, og jobber 100 prosent. travel jobb, og legger meg ca 21.30 om kveldene. det går stort sett greit, men merker det i bekkenet etter arbeidsdagen. har ikke mye energi igjen når jeg kommer hjem. er i 31.uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte i ny jobb som nyutdannet 1.juni, og jobber 100 prosent. travel jobb, og legger meg ca 21.30 om kveldene. det går stort sett greit, men merker det i bekkenet etter arbeidsdagen. har ikke mye energi igjen når jeg kommer hjem. er i 31.uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100% sykmeldt, men det er fordi jeg venter tvillinger og har mye plager. Hadde planlagt jobbe hele svangerskapet siden jeg trives så godt på jobb, men når det var to der inne fikk jeg egentlig ikke noe valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100 % sykemeldt i ei ukes tid nå, så får jeg se om jeg er klar for dyst igjen da. Jobb er rett og slett så krevende at jeg ikke hadde noe mer å gi akkurat nå. Syns ikke det er ålreit å måtte ta paracet hver dag, for å i det hele tatt fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 33 nå, og har nettopp fått halv sykmelding. Jeg synes det er deilig, og var utslitt etter hard jobbing hele veien - i tilllegg til hektisk familieliv med 2 barn fra før. Tenker nok at det hadde vært mulig for meg å fortsette for fullt, og har kjent snev av dårlig samvittighet, men jeg hadde da blitt tømt for all energi, og ser ærlig talt ikke helt verdien av det heller....Regner ikke med at jobben min takker meg for å ha slitt meg ut!

 

Dette er mitt siste barn - jeg har jobbet og stått på i årevis. Nå vil jeg bruke den siste tiden til å innstille meg på graviditet, fødsel og det som kommer! Jobben kommer tidsnok for fullt igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt sykemeldt pga bekkenløsning. Syns det er utrolig kjedelig, hadde ønsket jeg hadde klart å være litt på jobb i hvertfall, men kroppen tillater det ikke :/

 

Må bare kommentere det "Anonym" skriver, om å være stolt over å jobbe fullt osv... Det er iallefall ingen som takker deg for å ha vært fullt ut på jobb, og plagene en plutselig kan få er vel kanskje ikke verdt det i ettertid. Jeg syns det er naturlig å redusere på stilling, dette så klart avhengig av type jobb du har, og familiesituasjon. Men for all del, dette er jo noe man må avgjøre selv, men det er ikke nederlag å være føre-var, og gi seg selv en dag fri i uka f.eks.

 

Lykke til videre alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber 50 %, det fordi det er full fart fra morgen til kveld med jobb med småttiser i barnehage og småttiser hjemme:-) men tenker som så at en får ingen medalje eller blomster for å slite seg ut, så da er det greit å tenke på seg selv og dåm en evt har hjemme og heller ta det litt mer med ro enkelte dager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jobber på en sykehjemsavd. med pleiepasienter og tunge løft. Måtte bite i "det sure eplet" for et par uker siden, da var jeg 33 uker på vei, men kroppen orket ikke mer. Så nå jobber jeg 50% og kjenner at det faktisk er ubeskrivelig godt! Hadde tenkt å gå helt ut til permisjonen, men som en kollega sa til meg; "du må tenke på andre enn deg selv nå, du har dyrbar last":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% og synes igrunn det går veldig greit. Litt trett på ettermiddagen men legger meg ikke før samboeren likevel, for vi liker å prate i senga før vi sovner:-) Håper jeg kan jobbe ut tida men er innstilt på å roe ned tempoet snart, har åtte uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har gått opp til 70 % sykemelding fra 1.oktober. Og nå har jeg ingen dårlig samvittighet for det lenger ;-)

Jeg jobber 100% den tiden jeg er der, og jeg kjenner det er deilig å ha bare 4 korte dager igjen. I morgen og 3 dager neste uke. Da skal jeg bare rydde kontoret mitt, og svare på spørsmål om de oppgavene som andre må overta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber 50 pst. Er i 36. uke, og har snart permisjon. Det er slitsomt å jobbe, men blir vemodig å slutte også! Da nærmer det seg liksom enda mer.....Åh, synes det er ulidelig spennende av og til! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E i uke 34 og e 50 % sykemeldt og får tilrettelegging på jobb. Jobbe i barnehage, så det e ikke lett å sprette rundt omkring ilag me ongan. Så da e eg inne på kontoret og jobbe litt me forskjellige oppgava. Har 3 uke igjen te permisjonen. Så det ska bli godt. Eg trives godt på jobb og har noen flotte kollegaer der og herlige onga, men det begynne å bli tungt te tross for kortere daga. Får lite søvn pga bekkenløsning og ufattelige mange tura på toalettet (takk og lov for at toalettet e rett atme soverommet våres :)), så da e det tongt å stå opp om morran :) Men e jo oxo godt å komme seg opp og på jobb og treffe hyggelige menneska :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...