Gå til innhold

Nedtrapping av Cipralex. Bivirkninger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på 20mg Cipralex i over 6 mnd, 10 mg i 1 år før det.

Nå har jeg trappet ned fra 20 til 10 mg, er på min 7. dag med 10mg.

 

Er sånn småkvalm store deler av dagen, var det da jeg startet på denne også. Noe svimmelhet også.

 

Noen som har fått bivirkninger av og trappe ned og hvor fort gikk bivirkningene over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på 10 mg Ciprlalex i ca. ett år, pluss et annet antideprissiva. Kuttet først ut den andre og gikk kun på Cipralex i noen måneder, så kuttet jeg ned til en halv og til slutt en kvart. Kan ikke huske at jeg merket det helt store når jeg trappet ned, men når jeg sluttet helt (etter å ha gått på en kvart i ca. 3 uker) blei jeg svimmel og ør i hodet. Det føltes nesten som om jeg fikk "støt" i hodet av og til. Det var veldig ubehagelig, men verst de første 4-5 dagene. Så avtok det sakte, og etter et par uker var det helt borte.

 

Det er veldig vanlig med sånne bivirkninger, og det går heldigvis ganske fort over.

 

Lykke til:)

Skrevet

Bivirkninger jeg fikk var kvalme, svimmelhet og følelsen av veldig lavt blodtrykk.

Skrevet

Takk for svar. :-) Da holder jeg ut og håper på bedring.

Skrevet

Jeg fikk knitring i hodet, veldig merkelig. Og svimmel. Egentlig harmløse symptomer. Ikke kvalm, kan ikke huske det nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...