BlåBlå Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Har en 2,5 åring som nå etter sommeren ble flyttet opp på stor avdeling, selv om han ikke er fylt tre. På småbarnsavdeling tilpasset de dagene, slik at de alltid var rundt bhg i sovetiden. Mange av ungene sover inne på madrass, bla.a min gutt. Da de ville flytte han opp, sa jeg fra at han kommer til å fortsette å sove på dagen en stund til, og det var ikke noe problem. De har madrass inne som han sover på, og det har gått fint. Jeg tror nok han vil trenge å sove på dagen gjennom vinteren, for han trenger virklelig den duppen. Men den avdelingen han er på nå har utedag en gang i uka, hvor de går lange turer. De har da med en trille uten tak som han kan sitte i når han blir sliten (han er minst, og den eneste som fortsatt sover) Det har gått greit å sove i den når det har vært fint vær, men nå er jo høsten her, og det regner og blåser.... Kan de "kreve" at vi stiller med egnet vogn til dette, eller kan vi be om at de tilpasser det slik at han får sove inne ? Har lite lyst å kjøpe en vogn bare for den ene dagen, særlig siden det er bhg som har villet flytte han opp... Men sånn det er i dag kan det jo ikke være. Vi har ikke noen "sovevogn" til han hjemme, kun ei trille. Synspunkter ?
Mrs. X Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Hei! De har ikke en enkelt vogn i barnehagen da, som de kan ha med seg på tur? Om de ikke har det syns jeg du bør skaffe en. Jeg syns ikke du kan kreve at de må tilpasse seg at han får sove inne denne dagen. Skal alle de andre barna få kortere tur fordi din sønn må tilbake for å sove? Når det er sagt; det er ikke sikkert han trenger å sove gjennom vinteren det er jo litt tidlig å si. Hva om han sover litt senere (inne når de kommer hjem fra tur)? Han trenger jo ikke sove like lenge som til vanlig akuratt denne dagen`?
Maddi Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Hei! I barnehagen hos oss har alle "sovebarn" med vogn hjemmefra. Alle sover ute i vogn (bra å sove i frisk luft), med mindre det er under -10. Barnehagen forsøker nok å tilpasse så langt det er mulig, men dere kan ikke kreve at barnehagen står for vogn til deres barn. Selv om barnehagen ønsket å flytte barnet over på stor avdeling før han fylte 3 år, så var vel dette noe som ble tatt opp med dere? Forstår at det er dyrt å kjøpe vogn. Spesiellt for så kort tid. Men hva med å kjøpe en brukt vogn på finn.no? Har sett at det stadig ligger barnevogner ute på "gis bort" også. Lykke til!
BlåBlå Skrevet 17. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2010 Ja, vi hadde med vogn hjemmefra tidligere, men bhg foretrakk etterhvert at han sov inne. Vi kvittet oss derfro med sovevogna og posen. Da de ville flytte han opp, spurte jeg spesielt om dette med soving, og de sa at soveplass det fikset de. Ikke noe problem. Det er derfor jeg nå undrer litt rett og slett.
har jente og gutt og ny spire Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 kansje han kunne fått sovet på den andre avdelingen denne dagen? eller så må kansje ein av personelet gå tilbake og legge han i barnehagen når det er sovetid? eller finne du mangen knall gode vogner på finn.no til ein billeg penge:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå