Gå til innhold

Noen her som sykler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å sykle til og fra jobb. Jeg begynte i vinter og sykler bare mer og mer. De siste ukene har jeg syklet hver dag og satser på å fortsette med det.

Jeg trenger klær, det blir jo kaldt, så jeg må ha noe klær for ikke å miste motivasjonen.

Jeg trenger noe mot vind og regn nå utover høsten.

Hvilken prisklasse må jeg beregne meg på?

Hvor handler jeg? Kan jeg kjøpe noe på Biltema? Eller er det dårlig kvalitet?

En nettbutikk å anbefalle? Som selger klær i store størrelser...

Jeg fant en nettbutikk og der var største midjemålet på 88 cm. Jeg har 110 cm. (satser på å kvitte meg med mine ekstra kilo nå ja)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mange mil å sykle?

Jeg sykler til jobb året rundt. Bruker piggdekk om vinteren (anbefales! Bare pass på at det er mange pigger i dekket - ikke kjøp de med minst pigger)

Det greier seg fint med det du har av klær. Bare pass på at du er vindtett. Hendene er det største problemet. I vinter kommer jeg til å bruke dunvottene jeg kjøpte i vinter :)

Neste skritt blir at du kjøper deg sykkelsko - det er en helt ny sykkelopplevelse fordi du bruker bena også på vei opp! Litt skummelt i starten, men veldig greit! Har du sykkelsko, anbefaler jeg deg skotrekk (kanskje uansett når jeg tenker meg om) Jeg har de fra biltema, og de funker greit, selv om de er litt trange å få på (kjøp i litt for stor størrelse)

Skrevet

He he, jeg trenger klær. Jeg har ikke regntøy, ikke engang en vindtett treningsjakke, så ja. Jeg må kjøpe klær.

Jeg har ca. 6 km å sykle.

Skrevet

Aner ikke noe om kval på biltema, men på xxl har de greit regntøy til en rimelig penge. Selv bruker jeg goretex bukse og jakke. Slenger det bare utenpå "jobbklærne". Har i hovedsak nedoverbakke til jobb, så om jeg ikke tråkker på så mye, så går det greit.

Når det blir kaldt, kommer jeg til å sykle i dunjakke.

Noe tynn ull innerst kan være greit. Aclima ullnetting er helt topp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...