Gå til innhold

fest og å være mor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det dumt ut å dra på fest en kveld,3 helger på rad?

Om man har fri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg isåfall driti langt i, om noen syns det. Fest og kos deg du, når du har fri:)

Skrevet

Ja, får dårlig samvittighet vis noen sier det, men så lenge jeg ahr fri så sjønner jeg ikke problemet..

Skrevet

Jeg hadde nok syns det var unødvendig, men hadde ikke lagt meg opp i det. Har egentlig bare problemer med å skjønne at bare fordi man har fri, så MÅ man på fest å drikke. Går det ikke an å gjøre noe annet innimellom?

Kanskje jeg tenker slik fordi jeg selv ikke er så glad i den festinga, og synes det er kjedelig at mine venninner må ut å feste med en gang de har fri, mens det er umulig å få dem til å bli med på kino, bowling eller noe annet gøy, fordi det ikke er alkohol med i bildet.

Skrevet

Jeg synes ikke det ser dumt ut.. Så lenge du har fri fra jobb, og en barnevakt som du vet barna har det bra sammen med, så er det vel bare og kjøre på? :)

Skrevet

Skjønner godt du vil på fest når du har fri jeg, er sånn selv. Synes det er gøy å feste med gode venner som jeg kanskje ikke får sett så mye i hverdagen. og nei, vi MÅ ikke drikke hver gang vi treffes osv...;)

Kos deg du! :)

Skrevet

Er du liksom en bedre mor de 3, 4, 5, 6 helgene på rad hvor du sitter hjemme, da?

Det tror jeg neppe, og regner ikke med at noen da setter spørsmålstegn ved noe som helst. Kos deg, du :)

Jeg kommer selv til å ha 3-4 lørdager på rad nå uten barna hjemme, og for meg er det helt problemfritt. Jeg har da også hatt sikkert 12 lørdager hjemme med barn før dette... Ikke at det har noe å si, men ofte er det slik når en har barn, og kanskje spesielt om en er alene med alt ansvaret.

Skrevet

Jeg blir provosert av unge/halvunge jenter som har større behov for å feste enn å være mor.. Selv med barnehelg, setter de ungen hos besteforeldre, tanter, brødre, venner osv, for å dra ut. Og dagen derpå, når de henter ungem, er de så dårlig at det kun blir fast food i form av hamburger/pizza til "middag". Jeg ser ned på slike mødre som ikke klarer å forholde seg til morsrollen!! Hva med søndagstradisjoner, turer, familiemiddager, besøk og kos tenker jeg. Har flere av disse jeg vet om, og tenker ofte med meg selv at jeg blir flau på deres vegne som ikke takler det noe bedre..

Men over til ditt spørsmål, HI: er det fri-helg (pappahelg) uansett, er det jo selvfølgelig null stress :) Da får jo ungen en pappa sammen med seg som ikke er i bakrus og bevarer sine søndagstradisjoner.

Søndager er den største familiedagen, en hellig hviledag som jeg elsker å dele med barnet mitt :)

mvh mor på 23!

Skrevet

19:05! Var det noen som spurte hvor gammel du er? Eller var det for å få frem at du er ei "halvung" jente som er så mye bedre enn "alle andre" "halvunge" mødre? Selvfølgelig er de gode mødre fordi om de tar seg en fest i ny og ne. Kanskje du burde prøve det?

Skrevet

hahaha... du mor på 23.....

Tror du skal ta deg litt fri fra samvittigheten din ;) Det hadde sikkert gavnet både deg og barnet ditt.

Og helt ærlig; hva er forskjellen på pappa-helg og frihelg? Tror de færreste mødre orker festlivet dersom de kun har barnevakt lørdagskvelden. Det har hvertfall jeg aldri giddet, når jeg vet der kommer hele helger uten barn.

Ikke innbill deg at du elsker å være mer med ditt barn, enn hva andre mødre med kanskje litt andre valg enn deg gjør.

Hilsen ei som ble mor som 23-åring, og fortsatt har med barn i en alder av 40........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...