Gå til innhold

hjelp, skal bruke naturmetoder som prevensjon..??!! noen som har innspill, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har bestillt temperaturmåler med 2 desimaler, sjekke tapp og el-slim, sorry detaljer, ...

noen som gjør dette som kan forklare litt nermere hvordan jeg kan gjøre det ? skal starte om 1 uke ca, kjempetakknemlig for hjelp, om noen vet eller kjenner noen som bruker slike metoder...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg trodde folk brukte sånn for å se om de va fruktbare, har aldri hørt om noen som bruker det som prevansjon, kan ikke være så veldig praktisk i såfall.

Skrevet

Vel kjenner et par som bruker babycomp/ladycomp som prevansjon, ho har ikke blitt gravid på de 2 åra ho har brukt den iallefall, el-slim osv er jeg ikke sikker på

Skrevet

Du legger en måler under tunga di, som måler temperaturen. Dette må du gjøre hver dag til samme tidspunkt. Resultatene lagres i maskinen. Du vil se system i temeraturene, og se når du har eggløsning. Og da er det bare å holde seg unna sex, eller "farlig" sex, de dagene du kan bli gravid. Jeg kjenner eggløsningen min, så har ikke behov for compen. Har aldri brukt noen som helst prevensjon i de 15 årene vi har vært sammen :-)

Skrevet

hvilken maskin er det du snakker om ? termometer eller babycomp? babycomp/ladycomp har jeg desverre ikke råd til å kjøpe, og må desverre starte nå med naturlig prev. skjer det så skjer det, men håper det går bra en liten stund da, kjenner jo min egen syklus og, men greit å vite hvordan bruke termometer etc... tusen takk til alle som har svart :-)

Skrevet

Jeg ville benyttet meg av at det er veldig gode tilbud på bleier nå for tida, og forberedt meg på ny baby :-)

Skrevet

takk tak, er det som er målet etter hvert ja hehe. :-)

Skrevet

Vi har snart to barn som levende bevis på at det finnes ikke noe som heter "sikre perioder". Vi har begge gangene avsluttet prevensjonen en liten stund før vi ville bli gravide og i mellomtiden har vi praktisert de "bombesikre" metodene "sikre perioder" og "hoppe av i svingen".

Det eneste som er bombesikkert med sex uten prevensjon er at du før eller siden BLIR gravid. Hos oss ble det "før" begge gangene....

Skrevet

Jeg har hatt sex uten prevansjon i 15 år aldri blitt gravid.

Selvf er ikke det bombesikkert.

Skrevet

Vanlig måling av basaltemperatur kan ikke brukes som sikker prevansjon...med mindre du har veeeldig stabile temperaturer, og er en av de få som får tegn i temperatur før eggløsning... Temperaturen brukes vanligvis til å bekrefte eggløsningen..veldig sjelden det er mulig å bruke del til å forutse. Da funker det like greit å bare sjekke sekreter.

Har du veldig stabile sykluser og vet når eggløsningen kommer, så er det jo greit med temperaturen for å se at du faktisk har hatt eggløsning og ikke bare kroppen prøvde på det og at egget plutselig slipper når dere tror dere er trygge :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...