Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Noen med erfaring? Vært på 6 ukers ktr hos legen min i dag. Hun anbefalt ikke å sette inn spiral hvis jeg skulle ha et nytt barn om noen få år. Hun anbefalte meg Cerazette. Jeg er redd for blødninger og at jeg skal legge på meg av de.. Noen med gode eller dårlige erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 brukte cerazette før jeg ble gravid og var storfornøyd, blødde mindre og færre dager og det var eneste bivirkninger. Begynte med dem igjen etter fødsel men da blødde jeg i hytt og pine og både en og to uker om gangen...men nå kan det være pga hormonnivået i kroppen ikke nødvendigvis går seg til før ett år etter fødsel...så kan godt hende jeg hadde reagert bra igjen nå om jeg prøvde de nå...men nå prøver vi oss på nr 2 da så
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 har ikke hatt noen bivirkninger av cerazette,så jeg er strålende fornøyd!
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Jeg hadde ingen plager da jeg gikk på de. En stor senvirkning da, tvillinger. Men jeg er veldig fornøyd med de;-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Hva mener du med senvirkning, kan cerazette gi økt sjanse for tvillinger?
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Neida neida:) Ble gravid med tvillinger mens jeg gikk på Cerazette, har ikke noe med pillene å gjøre sånn sett.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Glemte du å ta en pille da? Eller er de bare ikke så veldig sikre?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 Jeg ble gravid på microgynom. Tok pillene hver dag. Man kan bli gravid på alle prevansjonsmidler.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Jeg har brukt de i over 7 år nå,og har ikke hatt noe form for blødning/mens på de årene.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Jeg bruker Cerazette, har mensen annenhver uke.. Tror ammingen er en stor årsak til det, da.. Har sinnsyke hormonforstyrrelser (kan begynne å gråte hvis noen sier de ikke liker lilla og jeg vet jeg har lilla sokker på meg) Skal bytte. Har gått så langt at det er p-pillene eller forholdet.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 Fikk litt uregelmessige blødninger og la litt på meg -men ikke mye. MEN, jeg har baby i mgaen nå som er laget på cerazette, og nei jeg har ikke glemt en eneste pille, ei heller vært syk.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #12 Skrevet 17. september 2010 Cerazette har nokså lavt hormon innhold i forhold til andre piller, og er sånn sett litt greiere for kroppen, innbiller jeg meg. Av alle p-piller jeg har brukt er det cerazette jeg har vært mest fornøyd med. Jeg la ikke på meg av dem (lavere sjanse for det med mindre hormoner), og hadde få bivirkninger, det jeg kan huske. En god bivirkning (synes jeg), var at jeg etter noen måneder mistet menstruasjonen helt med dem. Det tok litt tid å få den tilbake (to-tre måneder) etter at jeg sluttet, Men vær obs på økt sjanse for flerbarnsgraviditet hvis du planlegger å bli gravid rett etter pilleslutt! Min lege anbefalte meg veldig å vente tre-fire måneder etter å ha sluttet med Cerazette før jeg prøvde å bli gravid, hvis jeg ikke ønsket tvillinger. Hun forklarte meg hvorfor denne økte sjansen inntreffer, men jeg har hverken detaljert nok kunnskap eller god nok hukommelse til å gjengi forklaringen hennes her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå