Gå til innhold

Lavt blodsukker hos barn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har unger som blir driiiiit sure når de får lavt blodsukker?? Har merka det på midtersten (snart 7 år) at hvis han går for lenge uten mat så blir han helt umulig!! Det er hyling, skriking, sutring og i det hele tatt en utrolig ufordragelig unge når det står på. Er det andre med unger som er sånn som dette?? Er det noe jeg kan gjøre, må selvfølgelig passe på å gi han mat ganske så ofte, men bortsett fra det!! Blir gaaaaaal når han holder på sånn jeg. Nå hadde det vel gått max 3,5 time siden han hadde spist før han fikk et raseri anfall uten like!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma sa at jeg var sånn når jeg var liten. Eller jeg ble veldig lei meg og trist. Så jeg gråt veldig fort og ble litt småsur..

Du kan feks passe på å alltid ha med en banan eller noe sånn. Det får opp blodsukkeret. Eller grove kornprodukter gjør at blodsukkeret holder seg oppe lenge.

Skrevet

Nei det har jeg ikke lagt merke til enda, men jenta mi er 2,5 år bare. Men derimot er jeg sånn selv!

 

Så når vi er på farten og har masse ærend osv og det blir for lenge siden forrige måltid så blir jeg sur og vrien og vanskelig. Så standardkommentaren til mannen min er: Nå må vi først finne noe mat til deg før vi fortsetter...

Egentlig ganske slitsomt både for meg og omgivelsene

Skrevet

Er litt sånn selv også, men ikke så ille som guttungen!! Syns bare det blir verre og verre med han. Tenkte egentlig ikke på at han skulle være såååå sulten nå, for han har spist to skiver og grønnsaksuppe på skolen. Men nå har han fått i seg ei grovbrød skive og et glass melk, så da steig humøret hans veldig :-)

Skrevet

Jeg har en på 4,5 år som alltid har vært sånn. Han må ha mat med jevne mellomrom ellers er han ikke til å være i hus med. Han skjønner det litt selv, så vi prøver å passe på at det ikke går for lang tid mellom måltidene her i huset. Har alltid med mat han liker hvis vi er ute og farter. Ikke noe stress, synes jeg. Mye verre enn å ikke ha med...

 

Lillebror på snart 3 er ikke sånn.

 

Skrevet

Har ei som er sån.

 

Hypoglykemi altså det motsatte av diabetes. Er ikke stort å finne på nett, men her er en link.

http://blodsukker.wordpress.com/diett/

 

Her er går det i lavkarbomat, Fedon Lindberg. Målet er å holde blodsukkeret så stabilt som mulig.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...