Cumulus har jente og gutt Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Er hjemme med 3 mnd gammel baby og har derfor også eldste som er 2,5 deltid i barnehagen nå, 3 dager i uka. Kan jeg søke om delvis kontantstøtte for henne eller får jeg ikke det siden jeg allerede får foreldrepenger for minstemann?
Gjest mphs Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Det er bare å søke. Vil tro du har rett på 661 kr i mnd(kommer ann på åpningstiden til din bhg).
Cumulus har jente og gutt Skrevet 17. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2010 Det var det jeg også trodde, leverte inn søknadskjema i dag, men ble så usikker når hun på kontoret mumla noe om at jeg fikk jo foreldrepenger. Åpningstidene er lange,så er klar over at det bare blir støtte for en dag selv om hun er hjemme to dager
Gjest mphs Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Det at du får foreldrepenger for en annen unge har ikke noe å si. Uprofesjonelt av henne å mumle noe annet.
bambi på isen Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Du kan få barnehagen til å skrive at hun ikke oppholder seg mer en så og så mangen timer i barnehagen i uka. Da tror jeg du har rett på mer kontantstøtte. Husker det var noen som mumla noe om det når gutta gikk i barnehagen, at hvis du hadde de i barnehagen mindre en så og så mangen timer (står sikkert en oversikt over det på nav) så kunne vi få kontantstøtte for resten. Vet ikke om det er sånn enda, men det er jo verdt å sjekke det opp :-)
Cumulus har jente og gutt Skrevet 17. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2010 Ja jeg ble litt paff kan du si. Følte hun mente at jeg fikk da penger for å være hjemme uansett så jeg burde være fornøyd med det og ikke komme her og komme her Usj...
lille sprelle Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Du kan få, men de regner med totaltiden han har plass (åpningstiden i barnehagen), så det er ikke sikkert det blir så mye....
solei Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 Man kan ikke få barnehagen til å skrive under på færre timetall. En får ihvertfall ikke det godkjent hos nav. De går utifra åpningstid og ingenting annet. Surt når en jobber turnus og bruker gjerne bare halvparten av plassen hele tiden! Vi spurte med førstemann og det ble blankt avslått!
mamman til to gutter Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Når man får kontantstøtte så får man jo det i stedet for at kommunen betaler penger til barnehagen fordi barnet er der og ettersom kommunen betaler barnehagen penger etter hvor stor plass barnet har, så vil man jo ikke kunne få mer penger enn for de dagene barnet ikke er der. Velger man å bare ha barnet der 4 timer, 3 dager i uka, så vil jo fortsatt barnehagen få støtte ut fra at barnet er der 3 dager i uka og da kan man ikke få kontantstøtte for de dagene i tillegg. (det var ikke ment til deg HI, men til de som mener man kan få bekreftelse på at barnet ikke er der mer enn et visst antall timer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå