Gå til innhold

Kva for ei av desse husa ville du kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=24397990&sid=xz0851284725552081y

Dette huset må vi i tilfelle pusse opp for ca 1,5 - 2mill. Det ligg nær riksveg, men har ei fantastisk utsikt over sjøen. Ligg veldig fritt med stor tomt.

2) http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22657445&sid=xz0661284725574032y

Dette huset har vore til salgs lenge. Det kan tyde på at prisen er for høg. Kan kanskje på det for 4.4- 4.5- Meir er det uaktuelt å betale. Det ligg inneklemt mellom fleire hus, men har grei utsikt. Ligg i meir barnevennlig området enn hus 1.

Prisen for dei to husa blir omtrent lik med tanke på det første sitt oppussingsbehov.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt gått for hus nr 2. Da tenker jeg mest på romløsninger og et stort kjøkken og stort bad, greit å kjøpe det billige og pusse opp sånn dere vil ha det, men det var et innmari lite kjøkken og bad der så jeg. Utsikten var veldig bra på hus 1 da. Men uten tvil ville jeg valgt hus 2 :)

Skrevet

Helt klart nr 1.

Flott utsikt og du får det som du vil ha det.

Hus nr 2 hadde grusomt kjøkken, grusomme bad og var rett og slett ganske så harry...

Skrevet

Og når det gjelder atl 1 så kan du jo slå sammen spisestue og kjøkken og lage stort allrom, hadde blitt kjemefint .-)

Skrevet

Då er stillinga 2-2. Fleire som har innspel? Mannen og eg har kvar vår favoritt av desse to.

Skrevet

Nr 2 !! Men ville malt en del og fått nytt kjøkken der også..

Skrevet

Jeg ville valgt hus nr.2

Den er ett mye finere hus utvendig og har utleiedel.

Bedre for ungene når de vil treffe andre unger.

Større rom som bad og kjøkken.

Og så er det langdrygt og slitsomt å pusse opp.

(har pusset opp mye og er lei).

Men om jeg hadde kjøpt hus.nr.2 måtte jeg ha gjort noe der også.

Skrevet

Vel, nr 1, for jeg tviler for at det trengs å pusses opp for så mye som du antyder. Vårt vennepar pusset nylig opp et hus på samme størrelse, og med en god del fancy løsninger, spotter og div elektrisk, nytt bad, nytt kjøkken, nytt toalett, fliser og korkgulv, få billige løsninger egentlig og ellers stort sett nye flater bortsett fra at de beholdt en del parket kom det ut på 800.000. De gjorde mye selv men hadde fagfolk på elektrisk og rør.

Skrevet

Anonym 17.03 her

Jeg ville blant annet malt kjøkkenet og byttet benkeplate, byttet ut baderoms innredningen og malt en del av panelet i taket.

Skrevet

Definitivt hus nr 1. Det har veldig bra potensiale. Da kunne jeg pusset opp og fått akkurat den stilen jeg ville.

Hus nr 2 var bare gyselig. Kunne aldri flyttet inn og levd i sånn 80-talls-såpeopera stil uten å pusse opp minst like mye.... Synes selve huset var stygt også.

Jeg liker mye bedre stilen på hus no. 1.

Nå skal det sies at jeg aldri har vært der, og vet lite om nærmiljø, skoler b.hage, osv.

Men jeg ville aldri kjøpt et så dyrt og smakløst hus som hus nr 2.

Skrevet

Nr 2. Skilnaden i den tekniske standarden på eit 70 talshus og eit frå seint 90 tal er jo stor. Har feks tak og vindauge vore skifta sidan 1970? Det kan kome til utgifter der og. Og i nr 1 må så godt som alle rom takast, så med mindre de likar godt å pusse opp, så hadde eg ikkje gått for det. Men det kan bli fint med bla åpa kjøkenløysing mm. og utsikt og tomt er ting som ikkje går an å endre seinare.

Nr 2 var jo eit digert hus, då. Ein utleigedel dekkar ein god slump av lånet. Eg ville nok sakna litt meir hage. Ser ikkje ut som det er ein grøn grasplen der i det heile, men de sparar jo arbeid med plenklipping :-)

ville nok og tenkt litt på barnevenlegheit. I område med eldre hus kan det bli langt mellom kompisar for barnet feks.

Skrevet

Hus nr. 2 er så vanvittig mye mer hus enn nr. 1 noensinne vil bli uansett hvor mye penger du bruker på oppussingen.

Skrevet

Har du kikket på taksten i det hele tatt? Det må dreneres, byttes tak osv osv. Det kommer til å koste en masse.

Skrevet

Om dere antar at prisen blir ommentrent det samme etter en heeeeel masse jobb med hus nr 1 hadde jeg garantert gådd for nr 2. Hus nr 2 vil bare trenge litt overflateoppussing, men dere vil få gjort mye med det for bare ettpar hundre tusen. jeg ville ha valgt nr 2 for jeg har pusset opp hus og jeg vet hva det innebærer!

Skrevet

Hus nr.2 med litt maling her og der...

Skrevet

Nei, du kan ikke rive veggen mellom disse to rommene fordi det er en bærevegg.

Skrevet

Synes hus nr 2 var særdeles sjarmerande:)

Skrevet

nummer ein.

når det gjleder eiendom er det tre ting som teller....

beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet.

Skrevet

En god nr. 2 :-) Kjekkt at dere kan leie ut nede også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...