Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hei! Jeg har nå i år spart 20 000 på bsu, maksbeløp. morfaren min som var så snill og satt inn... men det jeg lurer på er: vil jeg få noen skattelette utav dette?? jeg har kun tjent 15 000 dette året... ( sluttet på jobb og konsentrerte meg kun om skole ) dette er vell for lite å ha tjent for å skal nytte godt av skatteletten??? tenker at 4000 er ganske nice å ha på skatteletten, så vurderer å føre disse over til samboers bsu, slik han får skatteletten.... hva tror derE? noen som har peiling??
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Høres fornuftig ut. Du kan jo ennå fritt ta ut årets innskudd uten problemer.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Jeg vet det ikke sikkert, men vil tro at du vil få ekstra 4000 inn uansett hvor lite du betaler i skatt. Altså at du vil få 4000 i tillegg igjen på skatten uansett.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Feil. Betaler man ikke skatt, eller bare et ubetydelig beløp, får man ikke f.eks. 4000 tilbake på skatten. Det ville i så fall vært en gedigen gavepakke til alle som enten ikke har jobb, eller bare tjener opptil fribeløpet.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Du kan jo ikke få 4000kr skattelette hvis ikke du har betalt 4000kr i skatt, så du vil jo selvfølgelig ikke få noen penger tilbake. Jeg ville enten latt pengene stå der likevel, hvis du er såpass gammel at du ikke får spart opp maks senere for det er god rente på kontoen. Hvis du fortsatt er såpass ung at du kan spare til maksbeløpet senere ville jeg satt dem inn på en sparekonto. Å sette penger du har fått av din bestefar inn på en sperret konto i samboeren din sitt navn syns jeg er frekt, det er du som har fått pengene, ikke han og hvis det blir slutt mellom dere før pengene blir brukt til bolig, er det han som beholder de pengene og jeg tviler på at det er det bestefaren din ville med pengene.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Nå vet vell ikke du hvordan det er mellom meg og min samboer, så synes ikke at du trenger og uttale deg...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Ja, det ville jeg gjort! Forutsetter selvsagt at samboeren din har tjent nok til å gjøre nytte av skatteletten da. Morfar trenger ikke få vite noenting. Hadde vært noe annet hvis du ville ta ut pengene for å kjøpe deg en dyr veske eller dra på sydentur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå