Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hvor mye vektlegger dere betydningen av navnet når dere velger navn til deres barn? Er ordlyden i navnet viktigst, betydningen viktigst eller må begge deler være "oppfylt" for at navnet kan bli godkjent? Vi har funnet et navn vi liker godt men betydningen av det er ikke særlig "positiv" i våre øyne så vet ikke om vi skal utelukke det eller om det bare er en tåpelig tanke.......................
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Har ikke de aller fleste navn en eller annen form for positiv betydning da? Hva betyr navnet dere har valgt da? Her har det ikke vært avgjørende, men mer at det er koselig å vite betydningen:) Min sønns navn betyr noe sånt som "den som bærer kristi kors" og "hærfører". Jentas navn betyr noe slikt som "Dronning" og "perle". Jeg vil si det er positive betydninger, selv om vi ikke er de som tror mest og går oftest i kirken.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Jeg vektlegger det ikke sælig. Synes f.eks Grim er kult, selv om det betyr "stygg". Tenkte mest på om jeg likte navnet.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Våre valg av navn har ikke hatt noe med hva det betyr å gjøre.... Vi har valgt navn vi syns er fine, så fikk jeg en bok om navn der det sto om opprinnelse og hva det betyr og fant ut at det hadde jo vært litt moro å vite det.. men det er ikke noe jeg går å tenker over egentlig.....
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Vi tenker på navnet Sture og Sturla som i følge vår navnebok betyr "trist" og "forvirret"..... Det hadde jo vært kjekt om navna hadde en mer positiv betydning tenker jeg da, men det er kanskje tåpelig å utelukke dem basert på bare det når vi faktisk liker navna veldig godt ... andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå