Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 ser ut som jeg kan få en anne jobb jeg mye heller vil ha... HVordan er reglene for å si fra seg en jobb man alt har takket ja til?!? Er innen kommunesektoren...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Så lenge du ennå ikke har signert noen ansettelsespapirer, kan du si den fra deg muntlig på dagen. Har du allerede signert, er det strengt tatt 1 måneds oppsigelsestid de første 6 månedene (ihvertfall i off. sektor), men ofte vil arbeidsgiver fravike dette. De vil jo ikke ha noe utbytte av en som har tenkt å slutte nesten med det samme, dvs før man er opplært.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Jeg har skrevet på et papir at jeg tar jobben, sendte det for en uke siden... Også ringte de fra drømmejobben min sited, søkte der for lenge siden men har ikke hørt noe mer før nå... Og da vil jeg jo selvf ha den jobben istedetfor den jeg egentlig takket ja til... Uff, for et rot!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Da er det uansett bare å si opp den jobben du alt har fått, og beklage så mye. De er nok vant til at nye folk trekker seg. At du sier fra med det samme, er egentlig det beste for begge parter. Ingen vil tjene på at du jobber et sted hvis du egentlig ville vært et helt annet sted. Vil gjette på at de ønsker deg lykke til, og at du ikke trenger å jobbe en eneste dag hos denne arbeidsgiveren. De vil heller skynde seg å finne en annen istedet.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Takk for hyggelig svar... Får ringe dem...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Teoretisk sett kan du saksøkes for ikke å jobbe ut oppsigelsestiden, men det skal mye til at arbeidsgiver går til det skittet. Om planlakt oppstart er om 3 mnd kommer det sansynlig vis ikke til å skje noe om du sier ifra nå. Om du skulle begynt i morgen er det en liten sjans for at de reagerer, men selv da tviler jeg på at det skjer noe værre enn at det blir "lagret" at du ikke møtte. Det vil selvfølgelig være uheldig om du skal søke igjen, men ellers tror jeg ikke det får nen konsekvenser.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 så lenge du kun har takket ja muntlig er det ikke bindende. Du er kun bundet om du har signert.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Men det er jo det jeg sier... Jeg har takket ja til jobben skriftlig på det arket man må sende tilbake...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå