Gå til innhold

Seteleie uke 29. Noen erfaringer? Snudde babyen seg til termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstemann la seg tidlig i hodeleie, så dette var litt nytt. Vet at det er tidlig enda, men hadde vært interessant å høre hva andre har opplevd:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby la seg i seteleie i uke 36.

Gynekologen jeg brukte er en gammel rev (blir 70 år snart) spurte med ett glimt i øyet om jeg hadde lagt mye den siste uka.

For siden "hue er tyngre en ræva" snur da babyene seg ned. Med å sitte/stå kommer hue ned igjen.

Så da var det bare opp å stå den neste uka og baby snudde seg og alt gikk fint;-)

Så: Opp og hopp:-D

Skrevet

Hos meg var det omvendt. Førstemann var i seteleie nesten til fødsel. Nr. to var i hodeleie fra uke 28.

Jeg brukte akupunktur med førstemann i håp at det kan hjelpe med å få ham snudd. Og jeg tror at det hadde postiv effekt.

Lykke til!

Skrevet

Takk for det:-)

Opp og hopp ja... Sukk, frister mer å ligge på sofaen.

Skrevet

Snudde seg fint i god tid før fødsel (i uke 35...)

Skrevet

Min lille frøken lå i seteleie/tverrleie frem til uke 38 mener jeg å huske... så snudde hun seg helt av seg selv. Jeg hadde lopper i blodet den siste tiden og hoppet og spratt dagen lang - kanskje det hjalp? ;)

Skrevet

Min snudde seg fra hodeleie til tverrleie i uke 38 (ble keisersnitt), så de kan snu seg seint også. Men det vanligste er visst at de snur seg til hodeleie før uke 32.

Skrevet

hos meg har 2 av 3 barn lagt seg i sete.Så jeg har hatt to setefødsler. Det har gått helt fint med begge. Første tok litt tid, men det hadde det nok gjort i vanlig leie også. Siste setefødsel gikk veldig veldig fort! Så ikke ha skekk for seteleie!

Skrevet

ja begge mine barn gjorde det, og de snudde seg like før termin :)

Skrevet

Takk for svar.-) Interessant å høre andres erfaringer.

Min første var 4,8 kg, det endte med akutt keisersnitt selv om han lå rett vei. Denne babyen ligger an til å bli enda større, så setefødsel er nok ganske uaktuelt. Da blir det nok planlagt keisersnitt. Blir spennende å se.

Skrevet

Eldstemann satt godt med rumpa nede til han var i uke 37han, da var det litt av en snuoperasjon han presterte, glemmer aldri den romsteringa.

Mellomsta lå i tverrleie til uke 35, da snudde hun seg nedover.

Skrevet

Jada :)

Minstemor lå lenge i tverrleie hun, men tok til fornuft tilslutt;)

Skrevet

Jeg lå i seteleie omtrent hele veien - og ble snudd rundt uke 35. Jeg snudde meg rett tilbake til seteleie. MEN en uke før jeg ble født så la jeg meg rett vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...