Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Jeg selv er 27 år og gravid for første gang. Rundt meg så har jeg venner på samme alder som allerede har barn og venner som ikke er klare for barn med det første. Jeg får inntrykk av at mange har forskjellige meninger ang. når man er best egnet til å være mor. Hva er for deg en for ung mor og en for "gammel" mor?! Hvem er best egnet til å være mor? Når er den ideale alderen for å få første barn?!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Vi er mennesker. Dermed er den ingen perfekt alder selv om det statistisk er en alder med flest fordeler og minst ulemper. Spørs hva man vektlegger også. God mødrehelse? Økonomi? Erfaring? Pågangsmot? Når er det best med første barn? Kommer velding an på om man har tenkt å få ett eller åtte det da.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Den perfekte alder kan var 20, 25, 27, 30, 35, 40... det er jo bare ett tall, og sier ingenting om hvordan du er som person på noen som helst måte. Jeg fikk mitt første når jeg var 21, andre 24 og nå er jeg 28 og vil ha den tredje. Mange av mine venner på samme alder har begynt nå, mens andre vil vente enda litt til. Ei begynte før meg også... Ingen av oss ser jeg på som noen bedre eller dårligere mor enn de andre.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 HI her igjen:-) Ja, er enig med deg. Jeg selv synes ikke det er noen fasit alder på når det er perfekt alder. Men jeg ser så mange som har sterke meninger ang det å få barn i ung og gammel alder. Det må jo være best om hver og enkelt får barn når de selv føler de er klar og modne for det:-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 I.flg en studie jeg leste om i våres/sommer engang så var den perfekte alder å få barn i mellom 25 og 28 år.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Jeg selv var 20 når jeg fikk min første, eller det var samme året jeg fylte 21.. Nå er jeg 23 og venter nr 2..... Samboer er et år yngre enn meg så for han er det 19/20 og 22 Vi syns dette er "perfekt" alder... hehe (er vel mange som er uenige der men..)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 For barnet vil jeg tippe på at ca 28-35 vil væreperfet. For mor ca 22-40. For samfunnet ca 20-25 (små helseutgifter og lave foreldrepenger), på kort sikt og ca 25-36 på lang sikt (mer "vellykkede" barn som igjen bringer større skatteinntekter inn i statskassa).
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 kroppen er ideelt klar ved 15 år.. mentalt er en helt annen sak.. Jeg var ikke klar når jeg ble mor ved 22, men jeg klarte det fint for det. Mentalt veldig klar for nr 3 nå ved 29 år..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 perfekte alder fysisk og kroppslig sett er 25.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå