Gå til innhold

Når kan jeg bli gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 1 år, og har akkurat begynt i ny jobb etter permisjonen :) Og vi vil helst ikke vente så lenge med å begynne å prøve igjen.

Men hvor lenge bør jeg vente med å bli gravid, med tanke på at jeg akkurat har begynt i ny jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du jobbet før du ble gravid også og fikk permisjonspenger, så tror jeg det ikke er noe problem økonomisk.

Kroppen har best av at du venter til 2 år etter forrige fødsel. Først da er den tilbake "på plass" etter fødsel.

Har du akkurat begynt i ny jobb , så kan det jo være greit å være der litt før du skal ut i perm igjen?

Skrevet

"Lønna" du fikk under permisjonen teller som inntektsgrunnlag, så bare bli gravid når det passer deg. Bare pass på bittelitt hvis du har jobbet lite, så får du lite feriepenger.

Skrevet

Syntes folk her tar så lett på jobben sin. Er tross alt stedet du skaffer penger til familien. Arbeidsmoralen her inne lyser ikke. Men siden du har tenkt over det er det full respekt. Jeg ville nok ventet til jeg hadde kommet meg inn i jobben vist min arbeidsmoral så de ikke tror du bare tok jobben for å få perm penger.

Jeg måtte jobbe 4 måneder for å opptjene permpenger igjen da jeg ble gravid 16 måneder mellom mine. Jobbet såklart mer men det var det jeg måtte for å få penger igjen.

Når man leser her er det ikke rart folk ikke ansetter gravide. Folk sykmelder seg jo fortere enn spermien har gått inn i egget.

Massse lykke til med ny jobb og snart baby i magen =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...