Gå til innhold

Tonen i diskusjonene her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 33 år som venter nr. 2 om noen uker og har fulgt med på ulike diskusjoner på bim ettersom jeg er interessert i å lese om andre sine erfaringer i forbindelse med det å være gravid.

Jeg blir stadig overrasket over den aggressive tonen i diskusjonene som oppstår her inne. Det virker nesten som om det ikke er lov til å være lykkelig eller dersom noen spør om råd så ender det ofte opp med at den som har hovedinnlegget blir regelrett mobbet.

Det jeg reagerte på nå var på et innlegg der en dame fortalte om sin frustrasjon over at babyen på 3 mnd gråter så mye, og hun blir frustert over dette, noe som er forståelig. Men de svarene hun får, oh my, oh my....Uff...dere får selv finne innleggene, det er en relativt ny diskusjon. Hun får beskjed om å holde seg hjemme og ikke gjøre skam på seg selv...

Er det virkelig slik barn i magen skal fungere? Er det om å gjøre å være så stygge som mulig med hverandre??

Jeg får vel sikkert passet mitt påskrevet jeg også nå, for hvem er vel jeg som kan kritisere andre, og jeg er vel sikkert hårsår og en nærtagende hormonell bitch siden jeg skriver dette innlegget.

Jeg syns alle bør gå litt i seg selv og kanskje lese innleggene sine en ekstra gang før de sendes inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen hemmelighet at bak anonymknappen tillater man seg å være frekk, nedlatende, hersende og direkte slem. Det man jo kan håpe på er at de ikke er slik i virkeligheten, ellers blir det en herlig generasjon vi oppdrar....

Skrevet

Ja huff jeg er ganske overrasket over mange av svarene her inne. Det å tenke på at det sitter voksne folk å skriver slikt er skremmende.

Jeg bare overser slike svar og tenker at de har et trist liv som må sitte sånn å rakke ned på andre.

Skrevet

Jeg er helt enig, det må kunne gå an å spørre om noe uten å bli regelrett uthengt..

Problemet er nok det at alle skal stille spm her på anonymforum, istedet for alle de andre, der man må signere med nick..

Jeg ser jo at tonen er lettere og greiere der man signerer, så en løsning hadde nok være om vi forsøkte å holde diskusjonene der de skal være.. Navnespørsmål på navnedebatten, sexspørsmål på sexdebatten, vognspørsmål på vogndebatten osv..

Men det spørs om noen følger opp dette da, eller er alle så redde for å få kjeft at de ikke tør å signere? :P

Jeg tør.

Skrevet

Normal person + anonymitet + et publikum = Komplett skrotskalle

Skrevet

Dumme innlegg = dumme svar.

Ordentlige innlegg= ordentlige svar, sånn er det jenta mi..

Kan ikke være så dum i dine spørsmål og forvente at du skal bli strøket etter hårene heller da...

Skrevet

Jeg er så glad for at vi er mange her inne som reagerer på dette, for det er vi. Det er en del drittslenging, og slemme svar til reelle og normale spørsmål ja. Man skal være forsiktig med å spørre om noe her inne, om man synes det er et viktig og sårt tema. Men heldigvis er vi mange snille og gode mennesker her også, som vet å oppføre seg ordentlig. :) Godklem til HI for å ta opp temaet! :)

Skrevet

*kremt* var det til meg (formelskribenten)?

Formelen over er en internettmeme oversatt fra engelsk til norsk. Det er en vanlig forklaring på hvorfor man oppfører seg som man gjør skjult bak en anonymknapp.

Mao det kommer ikke til å forandre seg uansett hvor mange appeller man har til folks fornuft. Fornuften forsvant med identifiseringen den.

Dib/Bim er faktisk sammenlignet med /b/ på 4Chan. Det er intet kompliment!

Skrevet

Jeg er bare så utrolig enig med deg! Jeg har spurt meg selv det samme. Resultatet er at jeg boikotter anonymforumet. Man blir rett og slett nedtrykt av å lese. Og om man er så "dum" å skrive et innlegg her, så blir man som du sier, rett og slett mobbet. (uavhengig av temaet).

Det jeg lurer på er om det er de samme brukerne som i de andre underforaene? Hvordan kan de gå fra å være normale, høflige og ikke minst hyggelige brukere i et annet fora, til en skikkelig mobber/bedreviter i dette?

Skrevet

Tusen takk for flott innlegg! Jeg er selv ny på forumet her, og har opplevd å bli ganske nedtrykt etter å ha lest mange av trådene her. Jeg savner nyanser i debattene ... Barn (og deres familier) er utrolig ulike, og noe som fungerer perfekt for noen kan være oppskrift på katastrofe for andre. Syns man burde tenke litt over dette før man kjefter i vei over en lav sko om andre velger andre løsninger enn de man selv syns er "perfekte".

Skrevet

Tror grunnen er at det finnes to grupper av brukere.

de som er gravide eller har småbarn som er her inne for å søke råd og dele erfaringer.

Og de som er her for å få underholdning.

Skrevet

Jeg er så hjertens enig. Selv spør jeg ALDRI om råd her. Det er så tvers igjennom skammelig atferd, det er rett og slett mobbing. Mange er i vanskelige situasjoner og mange med feks psykiske vansker spør om råd her. Det skal man være forsiktig med, man får svar som kan gjøre en enda mer nedtrykt. De som skjuler seg bak anonymknappen skal være forsiktige, sier man det "rette" til den "rette" kan det få konsekvenser man ikke er klar over.

Den etiske fordring:

" Den enkelte har aldrig med et annet menneske at gøre uten at han holder noe av dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning,en opplagthet som man får til å visne eller som man vekker, en lede man uddyper eller hæver. Men det kan også være så forferdende meget, så det simpelthen står til den enkelte om den annens liv lykkes eller ej."

Mye ekle mennesker rundomkring...

Løgstrup K, 1975.

Skrevet

Løgstrup 1975 skal selvsagt stå før mye ekle mennesker rundtomkring, hehe :-P

Skrevet

Er det noen som har brukt den rapporteringsfunksjonen her?

Det er jo en mulighet å rapportere innlegg man mener er usaklige eller ufine.. Er det i hele tatt noen som modererer her?

Skrevet

Har inntrykk av at terskelen er høy...

Skrevet

Jeg klikket på rapportèr-knappen per refleks i tråden hvor noen skrev "hahaha feita" elns, men gidder ikke opprette ny epost-konto for å melde stygge innlegg på bim/dib. Det skulle gått automatisk, noe ala Liker-knappen på fb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...