Gå til innhold

Au... snuppa biter meg i brystvorta så det nesten blir hull...


Formerly known as Tina

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre?

 

Jeg er faktisk blitt litt redd for å amme henne... jeg prøver å legge henne til sjeldnere og å være veldig obs på å ha klar en finger for å ta i mellom i tilfelle, men hun biter som oftest helt uten forvarsel... Det er så utrolig vondt... Jeg har vondt i brystvorta i dag etter at hun bet meg i går kveld:-(

 

Det er faktisk like før jeg slutter med hele ammingen og det gjør meg så trist. jeg trenger desperat råd.

 

Tusen takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid reagert ganske kraftig på biting, fordi det gjør så utrolig vondt. Så høyt skrik og au og babyen blir forskrekka av det... det hjelper litt.

 

En annen ting som har fungert for meg er å dytte brystvorta lenger inn i munnen, slik at babyen tvinges til å gape høyt.

 

Og til slutt litt trøst, i min erfaring er biteperioden kun en liten periode. Det går over! :) Raskere enn du tror. Selv om det kjedelig mens det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:-)

 

hehe. Ja reaksjonen min er nok ganske forskrekkende for henne:-) Det er ikke mulig å ikke reagere kraftig på bitingen.

 

jeg skal prøve å dytte brystvorta lengere inn:-) Vet ikke helt hvordan jeg skal få det til fordi hun gjør akkurat som hun vil med den nå. Hun har fullstendig kontroll over munnen sin og alt som kommer inn:-) Men det er verdt et forsøk.

 

Jeg håpte på at noen skulle si at bitingen bare varer en liten periode:-)

 

jeg tar gjerne imot flere tips. Her skal det prøves ut alt som går ann for jeg vil ikke slutte å amme riktig ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skvatt så fælt første gangen at jeg rett og slett "kløp" henne litt i siden (hadde hånden der og klemte til litt)

Det hjalp!

 

prøvde seg et par ganger til og da sa jeg au - første gangen begynte hun faktisk å gråte av det.

 

Siden var jeg mer obs og presset henne mot brystet det fungerte fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten - da hun ble større og prøvde litt for å undersøke, så sa jeg bare i fra at hun ikke måtte bite for det gjorde vondt. Det gjorde at hun sluttet faktisk! (var drøye året da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg. som flere andre her, fungerte det bra å dytte mot brystet. Du trenger ikke ha brystvorten lengre inn enn vanlig under selve ammingen. Men i det sekundet du merker hun er i ferd med å bite dytter du hodet inn mor brystet. Det krever at du har en ammestilling som gjør at armen er slikt at du kan gjøre dette nesten på refleks. Var ikke mange gangene hun prøvde seg når hun fikk en slik reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...