Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Noen her som har fått det til allikevel? Jeg har to gutter fra før og har begge gangene prøvd amme dem, men ikke fått det til. Nå er jeg gravid igjen og vil virkelig amme!!! Jeg har flate vorter, som dog stivner ved kulde/stimulering etc. Men merket ved amming tidligere at når det blir varmt og vått flatner de hen igjen og sklir ut av munnen til babyen. Dessuten får jeg ikke en slik knopp når jeg fryser, hele det fargede området stivner til. Det blir vel en cm ca i diameter da. Opplevde det ble for stort for babyen...? Hjelp, jeg vil så gjerne ha tips fra mammaer som har vært i samme situasjon og som har klart å løse problemet!!! Takk
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Jeg skjønner ingenting av dette forumet jeg... Spør man om tabu ting eller tulleting så får man svar umiddelbart. Kommer man med et konstruktivt spm så forsvinner bare innlegget nedover og blir borte... Prøver annet forum!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Du var ikke særlig tålmodig Det er nok sikkert det er folk her inne den halvtimen du ventet som vet noe om dette. Det er ofte tilfeldig. Uansett. Jeg har erfaring med dette. Hadde helt flate brystvorter med første. De var ikke i nærheten av å stå ut og barnet fikk da ikke tak. Barnet var i tillegg veldig trøtt og sovnet raskt. Kunne stimulere dem ut, men de for svant inn igjen nesten med det samme. Det som ble løsningen for meg var å bruke ammeskjold. Da stimulerte jeg brystvortene først og tok deretter på skjoldet slik at det laget vakum. På den måten forble brystvorten ute ettersom den ble holdt på plass av skjoldet. Etterhvert som barnet (og jeg) fikk taket på ammingen og brystvorten ble vant med stimuleringen holdt den ser mer og mer ute og vi kunne tilslutt slutte med brystskjoldene. Ammet første lenge og brystvortene har holdt seg ute heretter
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Glemte å si at det ofte er lurt å poste slikt spørsmål på DIB-forum som er mer spesialisert i tillegg (se listen). På anonymforumet kan man få raske svar om man er heldig, men ofte forsvinner spørsmålene fort fra første side pga at her er mange spørsmål og må dyttes opp for ikke å forsvinne. På mer spesialiserte forum kan det gå lenger tid å få svar, men der forsvinner ikke innlegget (ikke sikkert man har tid å sitte og passe på det). I tillegg har de som ser innom de mer spesialiserte forumene gjerne mer kunnskap om de du spør om. Ville prøvd ammedebatten eller nyfødtdebatten
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Den ene brystvorten min er flat. I begynnelsen sleit jeg veldig med ammingen, og det var ikke mye hjelp å få på barsel. Fikk svar av typen "Du får det kanskje aldri til". Hjalp å komme hjem. Da pumpet jeg ut brystvorten slik at han kunne få tak. Merket også at det var viktig at brystet ikke var sprengt. Da fikk ikke babyen tak. Det gjorde veldig vondt i begynnelsen, men kom seg etter ca 6 uker. Nå fungerer ammingen fint på begge sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå