Gå til innhold

Bæring av barn på ryggen: Bæremeis eller bæresele?


abella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker best mei tai. Fordi større barn ofte går litt selv innimellom og da er en mei tai lett å bære med seg i en veske f.eks. En bæremeis er litt større og ikke så lett å brette sammen. He he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bæremeis er best, ihvertfall med tanke på turgåing. Men det er viktig å kjøpe en som er både god for ryggen din og som er behagelig for barnet å sitte i (med fotstøtte). Er så greit å kunne stappe litt ekstra i bæremeisen, drikkeflaske, ekstra genser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer mitt barn på 2,5 år - 15,5 kg i MeiTai. Mye lettere å f.eks legge bort når den ikke er i bruk enn en bæremeis. Bruker den masse på skogsturer og kupert terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt bæremeis med større barn og synes det var helt forferdelig... Den er så tung i seg selv synes jeg..

 

jeg har kjøpt ergo baby carrier og har tenkt å bruke den som bære"meis" når jenta blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk begge deler!

Bæremeisen gir bedre oversikt for barnet og er som å bære en ryggsekk. Bæretøy er kjekt å ha når man egentlig ikke tenker at man skal bære, og bare har med på tur for sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg er alene synes jeg det er vanskelig å få på/av bæremeisen.

Den har også mange justeringer så tar litt tid å omstille den fra mor til far når man vil bytte på hvem som bærer.

Når ungen vil gå selv har man framdeles en diger bæremeis å dra på.

Bæremeisen bringer barnet litt lengre ut fra kroppen til den som bærer. Min mann synes det er en fordel siden han blir svært varm (mer lufting)

 

Jeg liker meitaien vår.

Lett å knyte på, passer bæreren straks, kan variere med å bære framme/bak avhengig av terreng, tar liten plass når den ikke er i bruk.

 

Men vår toåring er bare elleve kilo da, vet ikke om det blir anneledes med tyngre barn?

Jeg velger alltid meitai, mens mannen innimellom heller tar bæremeisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi begge deler. Jeg bruker vel mest mei-tai, mens pappaen bruker mest bæremeis. Vesla er veldig glad i å sitte i bæremeisen. Hun har bedre oversikt der. Er hun trøtt sover hun bedre i mei-taien synes jeg. Men det hender hun blir litt utålmodig om hun må sitte veldig lenge i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ryggen sin del er bæresele absolutt det beste, siden barnet kommer tettere inntil bærer og derfor blir tyngdepunktet og belastningen mer riktig enn i bæremeisen. Så har man ryggproblemer eller får lett vondt i ryggen vil jeg absolutt anbefale en god bæresele istedet, f.eks Manduca som er min favoritt (enkel å klipse på, som en ryggsekk omtrent). Ergo blir vel noe av d samme.

 

Ulempen m Manducaen og andre bæreseler er jo at utsikten er litt dårligere, så vi sliter litt med å holde jenta vår våken når hun sitter oppi der. Er jo veldig søvndyssende å bli båret rundt sånn tett inntil ryggen, så hun begynner som regel å glippe m øynene ganske fort hehe. Men hvis d er OK at de sover mens man er på tur er den helt ypperlig, for bedre sovemedisin enn bæresele har ikke jeg vært borti ihvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...