Gå til innhold

Hvem har dere forståelse for..meg eller mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å fatte meg i korthet her..

JEg er sjalu, og for et par mnd siden var jeg og noen venninner ute på byen på den uteplassen samboeren min jobber. Det var masse damer som flørtet med han, og i mine øyne flørtet han tilbake (han gjorde vel bare jobben sin med å smile og være hyggelig), så jeg overreagerte og ble sur, og sendte disse damene sure blikk. Samboeren min ble dritsur og mente jeg skjemte han ut foran gjestene. Jeg er enig i at jeg sikkert oppførte meg teit, men dette var første gangen det skjedde. Vi ordnet opp igjen dagen etterpå, så SÅ alvorlig kunne det ikke vært.

Uansett, om et par uker er det bursdagsfest til 2 av jentene på jobben hans, hun ene har vært på flørtern med han, og jeg liker ikke at han skal dra, ihvertfall ikke alene..I går så sa han at han skal dra, men vil ikke at jeg skal være med i tilfelle noe av det samme skjer som forrige gang, han sier han da kommer til å skjemmes over meg.

Jeg ble knust i går jeg. En samboer som faktisk skjemmes over meg?

Hvordan hadde dere reagert? Overreagerer jeg? Det var bare 1 episode, så nå vil han at vi aldri skal ut sammen når noen av hans venner er med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har definitivt forståelse for han. Hva har du egentlig på en bursdagsfest for en av hans kollegaer å gjøre uansett?

Skrevet

Jeg holder med samboeren din fullt og helt. Du er nødt til å begynne å slappe av.

Skrevet

V om jeg var i dine sko hadde ikke min samboer dratt på noe slikt uten meg. Rett og slett av respekt for meg, ikke fordi jeg hadde nekta han (men sur hadde jeg blitt om han sa noe slikt).

Snakk skikkelig med han, finn ut om det virkelig er slik at han skjemmes, og få han samtidig til å forstå at om han drar viser han for hele verden at han ikke bryr seg om dine følelser.

Skrevet

Huff, jeg misunner ikke deg som lever i et forhold hvor ting som dette er tema. Den slags "fyllesjalusi" (som forøvrig høres ganske normalt ut) minner meg om mine tidligere forhold som jeg hadde før jeg ble gravid og jeg er sjeleglad jeg slipper den slags problemstilling med han som er min mann og far til mine barn. Klart dere har et enormt problem hvis han aldri vil at dere skal omgås venner sammen igjen, og IKKE rart at du er sjalu....

Skrevet

Seriøst? Han har da virkelig ikke gjort noe som helst feil. Sannelig ikke merkelig mange par skiller lag og det vanlige er å holde mannen sin som gissel på denne måten.

Skrevet

Jeg syntes han overreagerer. Greit at det ikke er bare, bare med en sjalu kjæreste, men man må jo få lov til å være litt sjalu. Så lenge du ikke lager noen scene, så burde det jo gå fint :o)

Skrevet

Ikke rart at hun er sjalu? Hva i all verden for slags grunn har hun til å være sjalu? Har han vært utro eller noe tidligere som HI ikke forteller oss om, men som du vet om fordi du er synsk eller noe?

Skrevet

Synes du oppførte deg helt uakseptabelt. Hadde mannen min kommet på jobben min og sittet og skult på kundene som jeg har en frisk og til tider "flørtete" tone mot hadde jeg blitt pisse sur og hadde heller ikke hatt lyst til å ha han med på noen ansattfest med mine kolleger. Jeg hadde blitt megaflau på hans vegne og ville ikke utsatt oss for faren for noe sånt igjen. Da hadde han heller fått holde seg borte fra jobben min.

Skrevet

Vel..Jeg er faktisk bedt på den bursdagsfesten også

Skrevet

Om du hadde lest hva jeg skrev ville du sett at han ikke ville gjort det av respekt for meg, har ingenting med gisseltaking å gjøre. Vi er opp over ørene forelsket og ingen av oss har noe som helst behov for å være alene på fest. Skal vi noe gjør vi det sammen. Samtidig har vi begge sunne interesser på si som vi dyrker hver for oss, men det innebærer ikke flørting, alkohol, lekre gutter eller flotte damer.

Det handler her hos oss om at vi begge stoler på hverandre og ingen nekter noen noe som helst, men fordi vi er sammen om hus og hjem og barn er vi også avhengige av å vise hverandre respekt i alle sammenhenger. Samboeren min kan fint dra på guttetur med jobben, på hyttetur med venner osv, men ikke med beskjed om at jeg ikke får være med fordi det kan bli bråk av det. Hadde han sagt noe slikt til meg hadde det blitt månelyst. Samme andre veien, jeg hadde aldri sagt: "jeg skal på fest men du får ikke være med for det blir bare sjalusi/trøbbel/krangling av det". Kunne ikke fallt meg inn. Om så var tilfelle hadde jeg heller droppet festen. Hjemmelivet er bedre enn utelivet. For oss da.

Skrevet

Jeg er av den "sjalutypen", sånn som deg - så jeg forstår deg veldig godt, selv om jeg egentlig skjønner at man ikke skal reagere sånn.. Syns det er veldig dårlig gjort av samboeren din å si til deg at han skjemmes over deg, og at du ikke får være med på festen. Syns han burde vist mer forståelse for at du føler deg usikker.

Skrevet

Om du må være med "for å passe på" ham, så er han vel ikke noe og samle på? Hvem gidder ha en mann som ikke elsker en for den man er og er like glad i en selv som maner i ham?

Jeg kjemper ALDRI for en mann som ikke vil ha meg. Det finnes da nok av de som vil?

Og om han skjemmes av kjæresten sin (om det var det han sa) så bør han enten vokse opp og innse at i et forhold så KAN det hende man blri dummet ut av samboer og/eller barna etter hvert,- pga misfortåelser og uhell og andre ting som skjer. Men det betyr ikke så mye i den stor helhet.

Om han går rundt i frykt for at du skal skjemme ham ut, så tror jeg ikke han er særlig glad i deg altså...

Synes dessuten oppførselen til begge er litt barnslig, så på den andre side passer dere godt sammen sånn "modningmessig".........

Skrevet

Høres ut som et dårlig forhold. Skjønner godt hvis dere begge mistrives. Det er ikke sikkert at du er en sjalu type, men mulig at mannen din får frem den siden av deg. Alle kan bli sjalu, og som regel er det nok en grunn til at de er det også. Jeg har vært kjempesjalu tidligere, men aldri med min nåværende mann. Det til tross for at han er et mye bedre "catch" enn tidligere kjærester.

Mannen din får deg ikke til å kjenne deg sikker på at han elsker deg. Hvem sin feil er det? Vet ikke, kanskje han ikke elsker deg? Elsker du han?

Skrevet

Takk for så mange svar:)

Ser at det er delte meninger her, og for å ha det helt klart..Jeg elsker han veldig mye, han elsker meg også (tror jeg ihvertfall, blir usikker når jeg leser noen av svarene)

Vi har vært sammen i 3 år og har en sønn sammen. Ser at noen syns vi er barslige, og det skjønner jeg dere syns, men vi er faktisk bettopp kommet i 30 årene begge to.

Jeg sliter med å stole på han pga av menn jeg har vært sammen med tidligere, løgner og utroskap. Dette visste sambeoren min når vi gikk inn i forholdet og lovte å vise forståelse for dette.

Jeg dreit meg ut den gangen for noen mnd siden, jeg har beklaget dette, men sysn det blir for drøyt av han å ikke ville ha meg med på noen ting sammen med vennene hans fordi han skjemmes over meg!

Skrevet

synes virkelig du overreagerte ved å bli så sur og tverr da han bare gjorde jobben sin!kanskje han syntes det var så ekkelt å se hvordan du var at han vil faktisk ikke oppleve det igjen,og det skjønner jeg veldig godt!

du må begynne å spørre deg selv hvorfor han er sammen med nettopp deg,sikkert fordi det er DEG han elsker og vil leve sammen med!so what om han har litt flørtete tone med fulle damer som ikke betyr en døyt for han,kan ikke akkurat kalles utro fordi!

synes du skal forklare han hvor utrolig usikker du føler deg mht til han og dere,og si at du jobber med deg selv og sjalusien din(ma må de selvsagt begynne med det!)

at du ikke mener å være slem,du er bare veldig usikker.

du må virkelig ta deg sammen før du ødelegger for deg selv

Skrevet

sitat:"En samboer som faktisk skjemmes over meg?"

Synes du egentlig det er rart at han skjemmes over deg når han så hvor utrolig ufordragelig du ble da han bare smilte til kvinnene han serverte??

Jeg skjønner han virkelig.

sitat"Det var bare 1 episode, så nå vil han at vi aldri skal ut sammen når noen av hans venner er med!"

Du kan virkelig dette med å overreagere...Skjerp deg kvinnfolk,det er EN gang han sier dette,det har vel ikke skjedd flere ganger?? At han ALDRI vil gå ut med deg er årets overdrivelse,har han faktisk sagt det??

ta deg sammen sier jeg bare!

Skrevet

Å velge en mann som jobber i utelivsbransjen når du har såpass med sjalusi-issues var kanskje ikke det lureste? Hva mener du han skulle gjort på jobb da? Vært avvisende og kald mot gjestene slik at de ikke fikk noe ønske om å komme igjen? Det hører med til jobben å få folk til å føle seg vel, og fulle damer på flørtern føler seg best når de de flørter med er litt med på leken og ikke gir dem en kald skulder. Når den sjalu dama sitter og skuler er dette noe som får folk til å få dårlige vibber og da heller velge et annet utested neste gang.

Hvis han er en flørtete og utadvendt type skjønner jeg godt at han ikke vil ha en sur og mistenksom dame på slep på fest. Han vil vel kunne slippe seg løs, prate med jenter og ha det hyggelig uten å føle blikket ditt i nakken, og uten å måtte sette bånd på seg og være mindre hyggelig mot andre for å tekke deg.

Jeg synes du er urimelig.

Skrevet

10.26

Hans sitat var faktisk det "Jeg vil aldri gå ut sammen med deg igjen sammen med mine venner eller kollegaer", så det er faktisk ingen overdrivelse det jeg sier!

Jeg har jo sagt til han at jeg oppførte meg teit og beklaget dette, så det er ikke noe vanlig reaksjon fra meg det her.

Skrevet

Jeg sier det igjen, dette har skjedd EN GANG!

Han jobbet ikke i utelivsbransjen da jeg ble sammen med han, bare for å ha det sagt

Skrevet

Jeg har vært på den andre siden av en slik sak. Sjalu kjæreste, og far til mine barn. Vi er ikke lenger sammen, mye pga hans sjalusi.

En gang sa jeg til ham at om vi skulle noen steder sammen igjen, så måtte vi være edru. Jeg gikk edru på julebord, og han valgte faktisk å være edru også. Men i lengden så holder ikke sånne ting, dersom sjalusien vedvarer i mange sammenhenger.

Det er ikke direkte å bli utskjemt av partneren, men det er flaut å hele tiden være en av dem som alltid skaper scener. Hos oss var det han som skapte dem, men det gikk jo utover meg.....

Og det er slitsomt å være den som blir utsatt for ubegrunnet sjalusi til enhver tid.

Men om dere har vært sammen lenge, og dette er det eneste tilfellet fra din side, så syns jeg faktisk han overreagerer veldig på dette..... Da kan det mer virke som om han bruker det som unnskyldning for å kunne gå alene på fester og tilstelninger. Han skylder på deg, for å få til noe han egentlig ønsker..... Da sitter du med dårlig samvittighet for det du en gang gjorde, og aksepterer at han får gjøre som han vil.....

Skrevet

Sympatien min her går til mannen din. Tror du virkelig at det var bare han av alle de ansatte der som la merke til hvordan du oppførte deg? Du blir ikke akkurat "life of the party" når du sitter å skuler på folk. Tror du at han kanskje har fått høre det både på alvor og fleip av kolleger i ettertid? Kanskje det er det han vil spare seg, og deg, for, fordi om det skulle skje igjen så får de enda mere skyts til en annen anledning.

Jeg vet bare hvordan en kamerat av mannen min får gjennomgå noen ganger. Han har en litt sjalu og kontrollerende kone, og det blir mye "pass deg nå så ikke Hanne ser at du tar en drink/ smiler/ danser/ forteller en grovis/ er ute seint.osv..." Det er ikke sikkert at mannen din synes det er morsomt å føle at han må ta hensyn til hva du evt måtte komme til å føle når han egentlig skal kunne slappe av og ha det moro.

Så, det at du straffer mannen din på denne måten for noe andre menn har gjort...ikke lurt. Hvor lenge hadde du orket å ta hensyn til og reparere på noe noen andre har ødelagt? Han har jo ikke gjort noe galt, så hvorfor skal han måtte legge bånd på seg? Å flørte med måte i utelivsbransjen er en del av det å gjøre en god jobb.

Du har et problem med sjalusi. Fiks det selv. Det du gjør nå er å legge alt ansvaret på han for å "fikse deg". Fortell han heller at du skal jobbe med sjalusien din på en seriøs måte, og at når du føler at du takler at han er den han er ute blant folk så vil du gjerne være med ut med han igjen. Men inntil du har fått hjelp, så er det vil du forsøke å forstå at det ikke er moro for han å lide for dine uheldige opplevelser og din tåpelige oppførsel.

Skrevet

09.30:

Sitat: Vel..Jeg er faktisk bedt på den bursdagsfesten også"

Regner med at det er trådstarter som kom med denne kommentaren. Ergo har ikke de to damene på mannens jobb noe problemer med at hun blir med på bursdagsfeiringen.

Hadde jeg vært han:

Hadde disse sjalusi-toktene vært gjentakende, så hadde jeg nektet å gå selv. Hvorfor? Fordi det ville bare ha skapt enda mer usikkkerhet hos min partner, som jeg vet har hatt vonde erfaringer fra tidligere forhold. Da hadde jeg nok heller ønsket en god prat om temaet.

Men det er jo ikke et gjentakende problem: Hallo, man skal ikke dømmes nedenom og hjem for å ha vist sjalusi en gang! Ingen er perfekt, og skal man dømmes etter et eneste feilgrep, da er det jammen ikke mye rom for verken det ene eller det andre. Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg blitt riktig så bekymret for forholdet, og jeg hadde begynt å mistenke mer enn bare flørting for å si det slik- hvis kjæresten hadde nektet å la meg bli med...

Skrevet

Jeg synest du fortjener en sjangse til, å bevise at du ikke kommer til å gi han noe å skjemmes over.

Så går du ut med mannen din og stråler og oppfører deg, og ikke surer og ser stygt på alle han snakker med.

Du må jo få en sjangse til å vise at du ikke skal gjøre det mer, om ikke skal dere aldri kunne gå ut sammen? Par gjør jo det!

Skrevet

Jeg forstår, ut i fra hovedinnlegget, at dette bare har skjedd en gang, og på bakgrunn av det, så syns jeg kanskje at det er litt drøyt at han helst ser at du ikke blir med "i tilfelle" du kommer til å være dramaqueen.

Når det er sagt, så er det jo sånn at det ofte ligger litt implisitt i jobb-beskrivelsen til en bartender å flørte litt med gjestene, og det betyr jo på ingen måte at det er noe annet enn akkurat det; flørting.

Jeg skjønner at du er sjalu, og det må være vondt, men hvis du hele tiden mistenkeliggjør ham, så tror jeg du skyter deg sjøl i leggen. Hvis du hele tiden tiden tror at han kanskje flørter med andre, eller gjør noe annet gærent, og er sur på ham for det, så er kanskje ikke veien så lang til at han fakisk gjør noe gærent til slutt, hvis han får inntrykk at du tror han gjør det allikevel og behandler ham deretter...

Tror du må jobbe litt med deg sjøl her, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...