Gå til innhold

Kontakt med BV


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg stusser på... Jeg ble tidligere meldt til BV av jordmor, fordi mannen min hørte stemmer (han er bedre nå), og fordi jeg takket nei til behandling hos psykolog under graviditeten. Psykiateren til mannen min meldte ham også til BV, så det var ikke rart de opprettet undersøkelse på oss. Fikk i sommer brev om at undersøkelsen var avsluttet.

Har nå "frivillig" takket ja til miljøterapeut som besøker oss en time hver 14. dag, for å ha "innsyn i hjemmet" som hun sa. Dette under trussel om at de vil vurdere å sende saken videre til Fylkesnemnda dersom vi nekter dem dette innsynet.

 

Jeg ble enig med helsesøster om å utsette vaksineprogrammet til babyen, og at jeg skulle si fra når det skulle starte. Men får nå vite at BVs saksbehandler har ringt til helsesøster, og fått opplysninger om at babyen ikke er vaksinert. Noe som gjorde at miljøterapeuten tok den manglende vaksineringen opp med meg. Kan BV virkelig ha telefonmøter om babyen med helsestasjonen, når undersøkelsen er avsluttet? Det virker veldig rart.

 

Det var ikke helsesøster som hadde kontaktet BV, men BV som hadde ringt til henne. Betyr dette også at BV kan ringe til min fastlege i årevis framover? Vaksine må da være like frivillig for oss som for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

for at de skal kunne innhente info (BV) må du/bf ha signert papirer på at de får lov til dette. Sånn var det iallfall da jeg søkte om avlastningshjem der for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev ikke under, men de innhentet seg tillatelse likevel. Det jeg lurer på er om denne tillatelsen er evigvarende. Er jo taushetsbelagte opplysninger det dreier seg om, så jeg trodde det kun var i undersøkelsesperioden de kunne ta kontakt med institusjoner som helsestasjon, psykolog, lege, politi, skole og barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket det og jeg hadde fått feil opplysninger. Det var helsesøster som hadde tatt kontakt med Barnevernet på eget initiativ :-P Skjønner ikke hvordan hun tenker når hun først lover meg å vente med vaksinene til jeg er klar, og deretter tipser Barnevernet! Hun må jo vite at jeg får beskjed om det. Jeg har ikke lyst til å være en som skifter helsesøster, for andre helsesøstre er ikke perfekte de heller. Men hun gjør det jammen ikke lett for meg... Hun skaper mistillit på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...