Gå til innhold

Henrik er født :)


mariamyx

Anbefalte innlegg

Vi har fått en nydelig gutt, og alt gikk veldig fint.

Mandag kveld kjente jeg litt små stikk i livmorhalsen, men tenkte ikke så mye mer over det, søkte litt på nettet og fant ut at det nok var murringer. Jeg visste at det nok var rett rundt hjørnet for datteren vår kom akkurat like mange dager for tidlig (18 dager )Har tydligvis sovet litt urolig om natten for jeg holdt mannen min våken og han endte opp med å vekk meg.. så vi hadde oss en koselig kopp te kl 04.30 :) Men lite visste vi at jeg gikk med rier(!). Jeg kjente første tegnet til at det kune være det når jeg skulle sette datteren vår i bilen for å kjøre i barnehagen kl 8. Da kom det noe som ihvertfall var litt anderledes enn alle kynnerene jeg har hatt i det siste, men bare en. Gikk hjem og la meg igjen før jeg hadde time hos jordmor kl 09.30. før jeg gikk dit tok jeg en dusj og kjente innvendig bare for å sjekke om jeg kunne kjenne noe. Da var det akkurat som å ta på en vannballong. Ganske spesielt, så jeg trodde det måtte være feil. Jeg spurte jordmor om det var mulig å kjenne noe selv, men hun sa at da skal du normalt ganske godt oppi, men hun skulle sjekke... joda... 7 cm åpning!! og bare en vannballong som lå og presset på. Her var det bare til å komme seg på sykehuset, for hvis den sprakk ville det gå fort, så det var best å gjøre det kontrollert på sykehuset. Vi reiste inn og var der kl 10.30. Lite rieaktivitet, så vi slappet av. kl 11 tok de vannet og da begynte riene å ta seg opp. riene bygget seg gradvis opp og kl 13 begynte de å gjøre ganske vondt, da klarte jeg ikke sitte lenger og måtte opp og henge på mannen min. Jeg har fått fjernet ytterste delen av livmorhalsen med laser, så åpningen er ruglete. Det gjorde at den siste cm var vanskelig å tøye ut. Jordmor tøyde i den og det var forferdelig vondt. Ble etterhvert flyttet over på fødekrakken, som jeg kan anbefale videre. Der får du jobbet skikkelig med tyngdekraften og jeg følte ihvertfall at den var veldig effektiv. Fikk lystgass så jeg sugde i meg! Hadde 9 minutter med trykketid før gutten var ute. Da hadde han blitt sittende fast i åpningen, for siste ri brukte så lang tid på å komme igang, så han var blå og pustet ikke skikkelig selv. Født kl 13.54. Etter et lite minutt kom hun inn igjen med en hylende 4 kilos guttebaby som var helt 100% frisk :) Jeg må være en hurtigbaker ovn :) Begge ungene mine har blitt født 18 dager før termin, og fødselen går jo bare fortere og fortere. Denne fødselen tok 3 timer fra de tok vannet til han var ute. sist tok det 10 timer, men gikk også kjempefint. Han er nydelig deilig, så dere kan bare glede dere :) Lykke til alle sammen. Håper dere er like heldige som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse:) Håper jeg er like heldig som deg, høres ut som at du har hatt en grei fødsel, og bedre enn det blir det vel ikke;)

 

Kos deg masse sammen med gutten din:) Venter i spenning på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille Henrik :) :) :)

Høres ut som du er en fødemaskin ja - godt jobba!!! Kjekt å høre om slike vellykkede fødselsforløp :)

Har 27 dager igjen jeg da til terminen til lille Lasse - men blir veldig glad om han finner åpningen litt før...Og takk for tips ang. fødekrakk - den skal jeg vurdere :)

Kos dere videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...