Gå til innhold

Hjelp! Noen andre som har opplevd hydronefrose i sv.skapet?? =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde hydronefrose i mitt første sv.skap for 3 år siden. Det er det mildt sagt det j........ jeg har vært med på...

Er nå gravid igjen og snart 6 uker på vei. Har tatt rutine blodprøver, og der ble det påvist alt for høye verdier på nyreprøven :S

Er redd for at jeg nå skal gjenoppleve dette med smerter, innleggelse på sykehus, leve på sterke smertestillende, kateter og stentinnleggelser osv..

Noen andre som har hatt dette flere ganger? Og noen som vet om det er vanligere og større sjangs om man har hatt dette før? Er veldig redd for å oppleve dette igjen. Håper at siden det er oppdaget så tidlig, at det er noen mulighet for å forebygge at det forverrer seg/utvikler seg slik som sist.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg..

Skrevet

ingen.... ?

Skrevet

Heia! :)

Jeg hadde det før svangerskapet som følge av en cyste pga endometriose.

Jeg ble operert i februar og har ikke hatt noen plager i ettertid. Går til kontroll noen ganger i året.

Er du mye plaget eller?

Skrevet

Hei.

Så bra at du ikke har plager lenger og at du får oppfølging.

Dette som jeg har opplevd er kun knyttet til graviditet, så fort barnet er ute så forsvinner smertene og trykket på urinlederen.

Har ikke noen plager foreløpig, heldigvis. Men er redd de vil komme når barnet vokser og evt. klemmer på urinlederen.

Sist så fikk jeg dette når jeg var nokså langt på vei, kansje 6-7 mndr.

Derfor er jeg veldig urolig nå som de fant alt for høye verdier på nyrene allerede.... :(

Skrevet

Hva sier legen til det da? Har du vært på ul å sjekka etter du ble gravid hvordan det er nå?

Hjelper det ikke å ha en sånn stent gjennom svangerskapet evt?

Jeg hadde det i mnd før operasjonen, så ble den tatt ut etterpå.

Skrevet

Hei.

Jeg har ikke vært til lege enda, har time 1 oktober. Så får vi se hva han sier da.. Kan jo hende det hadde vært lurt å lagt inn stent ja.. men guuud det er jo så ubehagelig og vondt :(

Skrevet

Ja,jeg vet. Det er skikkelig vondt! :(

Håper virkelig du slipper unna det i dette svangerskapet!

Goklem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...