Gå til innhold

Hva slags håndsåpe bruker dere på barna?


ღ Juksemaker pipelort +spire ღ

Anbefalte innlegg

Er dere nøye på å bruke uten parabener og andre "skumle" ingredienser?

 

Eller er det bare jeg som er pirkete på det? Synes det er håpløst å finne greie håndsåper til barn uten parfyme, parabener og ditt og datt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker en sånn palmolive alle sammen...

 

Hvilken håndsåpe er det som er super-super?

 

Jeg gidder uansett ikke ha flere håndsåper, vi bruker samme alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmolive, first price, lano...varierer litt til tider. På kjøkkenet har jeg den palmolive antibakteriell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Godt å se at det ikke er noen som er pirkete på det ;)

 

Jeg bare tenkte at det sikkert er mye rart innhold i håndsåpene også, sånn som i andre barneprodukter de tester for allergifremkallende og miljøbelastende stoffer.

 

Men kjøpte en håndsåpe fra Ânglamark i dag, de pleier å komme godt ut i tester på barneprodukter iallefall. Ellers bruker vi voksne palmolive, så kan vel bare bruke den også.

 

Ellers så er vel sikkert neutral også fin å bruke tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det iallefall en liste over allergifremkallende, miljøbelastende, og hormonforstyrrende og andre skumle stoffer i kosmetikkprodukter.... Palmolive inneholder 4 av disse stoffene. Tilogmed ânglamark inneholder 1 av dem...

 

Det er jo helt håpløst å klare å holde seg unna sånne produkter da...

Vil jo ikke akkurat utsette lillegutt (eller meg selv for den saks skyld) for stoffer som feks _kan_ bidra til å gjøre bakterier resistente mot antibiotika.

Eller "EDTA-forbindelser kan gjøre tungmetaller lettere biologisk tilgjengelige, og er derfor ansett som miljøskadelig. Forbudt i svanemerkede produkter".

 

Jaja. Men hvor "hysterisk" skal man være på sånt da... Det har jo gått bra med oss, vi har jo vokst opp vi også.. Skjønner iallefall at det blir vanskelig å bli kvitt håndeksemen min hvis man skal vaske seg med allergifremkallende stoffer flere ganger om dagen...

 

Jaja, dagens hjertesukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...