Gå til innhold

Kunne ikke amme, men...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 2 måneder gammel. Jeg fikk aldri melk verken under sykehus oppholdet eller etterpå. Har gitt mme med god sammvittighet. Det er også kanskje verdt å nevne at jeg også har ei jente på 5 år og fikk aldri melk med henne heller.

 

Så til saken..idag, plutselig uten videre, 9 uker etter fødselnr 2, for første gang noensinne, rant melk ut av brystene mine.

 

Skjønner virkelig ingenting. Bare sto i stua og singleten ble plutselig gjennomvått nesten. Noen som har opplevd dette eller har noen ideer om hva grunnen til denne fenomenen kan være?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode svar, men jeg mistet melken etter 5 uker med første mann og 1 uke med andre mann. Med tredje mann har jeg ammet til 10 måneder, og kunne nok sikkert holdt på litt til... Merkelig det der med hvordan kroppen fungerer...

Skrevet

Selvom du ikke kunne amme så kan det være du hadde bittelitt melk?

Skrevet

jeg hadde det sånn, at melka kom etter 6-7 uker den siste gangen, men da bare overså jeg melka, tømte litt i dusjen når jeg dusja, og borte var den i løpet av to uker igjen.

Skrevet

Du kan være det som heter tungmelket ;) Da er der litt melk, men den er omtrent innestengt og avlåst for noen å komme til. Men så har du det fenomenet som hender de fleste nybakte mødre ; hør barnegråt og det renner fritt, tenk på barnet og det renner fritt også videre og videre :)

 

Det kan være det siste du har opplevd. Jeg opplevde det av og til, både med barnet jeg ikke klarte å amme og med barnet jeg klarte å amme.

 

Det lille jeg hadde av melk med det barnet jeg ikke ammet, rant fint ut selv fra det andre brystet når jeg prøvde å amme ungen fra det ene sånn helt i starten..... Men likevel fikk jeg aldri nok melk til å mette ungen. 6 uker med delamming så ga jeg opp....

 

Merkelig, det er vel det en kan si om kvinnekroppen :)

Skrevet

Tusen takk for fornuftige svar! Virker som det fortsatt kommer litt og litt. Var litt redd for at det kunne være tegn til at jeg var gravid igjen. Har ikke fått tilbake mensen, og hadde litt blodig slim idag (ekkelt!) så begynte nesten å lure litt.

 

Håper at det går over. Får ihvertfall dårlig samvittighet når jeg gir babyen min flaske når jeg samtidig spruter som en brannslange!

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...