Gå til innhold

AmmeBH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om hvor det finnes gode ammebh`er?

jeg har kjøpt en på Kappahl, en på Cubus og en på Babyshop.. Men ingen er gode.

Jeg har ganske så store bryster nå, bruker 80D. Hater puppene mine akkurat nå :( Føler de er så store, tunge og henger.. Og det gjør det jo ikke noe bedre når jeg ikke finner en god bh :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her trenger jeg tips også. Sist kjøpte jeg på hm, men de var jo aaaltfor små i forhold til den str det liksom skulle være...Og jeg ville jo ikke akkurat begynne å prøve med rennende melk :P Kjøpte de før jeg fødte, og tok de i bruk på sykehuset da jeg liksom skulle amme,men fikk aldri ammet dessverre, så da brukte jeg ganske enkelt vanlig bh med ammeinnlegg til melka sluttet å produseres...

Skrevet

Sikker på at du bruker 80D og ikke 75E? 70-80% av alle damer måler nemlig feil! Man skal måle veldig hardt under brystene og løst rundt dem. For store pupper er det ofte best å ha noe med bøyle, og det finnes slike amme-bher, f.eks. ammebutikken.no.

Forresten...føles brystene veldig tunge så kan du bruke sånn silikon til å ha på skulderbåndene slik at de ikke gnir seg inn i huden.

Skrevet

Mulig at jeg måler feil.

Sier de ikke at man helst ikke skal bruke bøyle bh når man ammer? Mener jeg har hørt det, men vet ikke hvor mye det har å si jeg.

Føler kanskje det er litt vanskelig å bestille bh på nett også, siden jeg ikke får prøvd. Men har jo ikke funnet noen god i butikker.

Skrevet

Tror de som sier det ikke vet helt hvordan det er å ha gedigne pupper. Men en bør jo passe på at bh-en ikke blokkerer melkegangene, noe som kan resulterer i brystbetennelse. Selv hadde jeg H-cup da jeg amma og hadde problemer med å i det hele tatt finne noe som passet på meg. Endte opp med å kjøpe en 90E-bh og rett og slett sy den slik at den ble 75 cm og ikke 90 cm. Cupstørrelsen varierer jo etter som omkretsen rundt varierer.

Den var det bøyle på, men jeg hadde jo ikke så mye valg. Gikk faktisk mye uten bh hjemme fordi det ble så vondt å bruke bh i lengden. Så ville anbefalt deg å rett og slett finne en bh som passer generelt uten å tenke på amming. Ofte kan man løfte puppen ut av skåla eller hjemme så kan man ta av hele bh-en mens man ammer, og selv om det er ekstra styr, så er det ofte den eneste løsninga man har når vanlige amme-bh-er ikke funker så bra.

Skrevet

Jeg fikk min samboer til å måle meg nå, og kom faktisk frem til en 75E størrelse..

Skrevet

Da blir det kanskje lettere å finne noe som passer! Men så må man jo også ta hensyn til at de forskjellige butikkene og merkene nødvendigvis ikke holder samme standard. Er vanskelig å finne bh som passer, så antar at det er klin umulig å få til en amme-bh som sitter perfekt, men nå kommer du kanskje nærmere :)

Skrevet

Change har gode amme bher i alle størrelser. Jeg er 70J, og når de har det, så har de alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...