NinaKristin*ENDELIG* Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Lurte på om noe vet noe om rettigheter når du jobber og er alenemor... Har ei venninne som er frisør og må jobbe en del kvelder, men har ikke familie her til å passe småen.. Har fått beskjed om at vist ikke hun kan jobbe noen kvelder i uken får hun bare finne seg en ny jobb... Er det lov av arbeidsgiver å gjøre noe slikt?
juhuuuu Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Vet ikke hva som er lov, det kommer kanskje an på kontrakten hennes? Har hun ikke en fagforening hun kan forhøre seg med? Kanskje på tide å melde seg inn hvis ikke... for en dårlig sjef, de burde jo kunne prøve å tilrettelegge.
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Hei, jeg er alenemor og har permisjon enda....har akkurat vært i møte med min jobb ang tilrettelgging... jeg søker om dette for ett år frem i tid. Jeg har heller ikke familie her jeg bor og har turnusyrke med natt og kveld. Jeg jobbe i staten som er en ia bedrift...så de er jo forpliktet å tilrettlegge. De skal til og med søke støtte fra nav for å gi meg annen stilling. Jeg går ned til 60% for jeg søker perm fra min 100% stilling... Det var ikke noe gøy møte å ta for jeg føler meg jo liten selv om de skal gjøre noe for meg.... Jeg tror det er en lov i arbmiljø loven der når man har små barn så kan man kreve tilrettelegging til de er innen en viss alder. Be henne spørre fagforeningen. Dette er nok lettere å få gjennomslag for i en større bedrift... håper det går iorden for henne:)
mai mammaen til to Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 i bhg jeg jobber i har alenemødre/fedre rett på å gå kun mellomvakter (8-16) så lenge barna går i barnehagen......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå