NostraStoria Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 når mor har bekkenplager? (Dvs fortsatt bekkenvondt etter fødsel) En har nedsatt funksjonsevne med bekkenplager, men vet ikke om det kan regnes som sykdom eller lignende heller. Går til behandling og håper på bedring etterhvert. Har gått veldig mange mnder nå - håper det ikke er kronisk.
Tante Gustava Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Uten at jeg kjenner situasjonen godt nok, så er min første tanke at det kan jeg aldri tenke meg. Det er utrolig mange som plages med bekkenet etter fødsel. Men om du er så plaget at du får behandling, så ville jeg fått legen din til å skrive en erklæring på at du trenger barnehageplass, så kan du legge ved søknaden og håpe. Lykke til.
NostraStoria Skrevet 16. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2010 det er 8 mnder siden jeg fødte, og må gå til behandling for å fungere i hverdagen. Mannen må ta over når han kommer hjem fra jobb da formen er elendig. Tenkte at det kunne ha noe å si? Men ikke vet jeg...så spør dere i første omgang?
Mamma'n til H og A + spire Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Kan ikke tenke med det. Slik jeg forstår det er ikke du en gang sykemeldt i permisjonen (da hadde jo mannen vært hjemme i permisjon mens du var syk), og dere er uansett 2 foreldre.
NostraStoria Skrevet 16. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2010 Burde vel vært sykemeldt i permen sånn sett. Men ja, vi er 2 foreldre som du sier.
engajente Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Dette står i prioriteringsreglene: Pri 2 2. Barn fra familier som har store belastninger på grunn av sykdom eller funksjonshemming hos foresatte eller søsken. Med sykdom forstås i denne sammenheng alvorlig og varig sykdom eller funksjonshemming hos barnets foresatte eller søsken. Dokumentasjon: Legeerklæring som dokumenterer at sykdommen er alvorlig og varig. Bydelsoverlegen avgjør i tvilstilfeller om dokumentasjonen skal aksepteres eller ikke, eller om det skal kreves supplerende dokumentasjon. Ved avslag på søknad om prioritet skal bydelsoverlegen ha gitt sin vurdering. Denne vurdering skal følge avslaget. Dokumentasjonen må ikke være eldre enn tre måneder når søknaden sendes bydelen.
<3 mine søte små<3 Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 tror ikke barnet får prio pga mor har bekkensmerter. når du søker bhg pleier det å stå hvem som har prio.
NostraStoria Skrevet 17. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2010 Hvis jeg får påvist at det kronisk, dvs bekkenleddsyndrom? Dette regnes som en sykdom? Uff, jeg vet...sikkert kjempetragisk. Men jeg sliter veldig i hverdagen pga dette. Ikke snakk om litt vondt i ryggen akkurat. Må uansett til legen for å få henvisning til spesialist innen fysikalsk medisin - slik at jeg kan mulignes få dekket fysio.
Gjest Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Jeg vet ikke, men jeg ville hvertfall prøvd. Få legen din til å skrive en bekreftelse på at du har store smerter, er avhengig av behandling og at du har stort behov for avlastning i hverdagen. Er nok også lurt at han skriver at dette har vart lenge og en vurdering av om dette kan være kronisk. Deretter skriver du nummeret på prioriteten på søknaden. Det verste som kan skje er at du får avslag. Jeg ville nok også skrevet et brev der du forklarer litt om hverdagen din og hvorfor du har behov for barnehageplass. Jeg har et kronisk sykt barn, og søkte om prioritet på grunn av dette. Hadde bekreftelse på barnets helsetilstand med i søknaden, i tillegg skrev jeg et brev om hvorfor vi ønsket barnehagen som lå nærmest oss. Vi fikk plass i barnehagen vi ønsket, og fikk aldri noe avslag. Har hørt senere at det er en vanskelig barnehage å få plass til, så vil tro dokumentasjonen ble godtatt. Lykke til!
lille sprelle Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 Er ikke helt sikker, men prioriteringene går som regel ifht barnets ev sykdom osv. Det er jo bare å prøve seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå