Ophelia & Jr. Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Sitter og skriver en jobbsøknad nå. Personlia og cv legges inn i et elektronisk skjema, men selve søknaden skal bare lastes opp som docx eller pdf. Skal da søknaden utformes som om den var trykt? Altså med arbeidsstedets adresse, dato og min adresse øverst. Eller begynner man rett på med overskrift og søknad?
gumo Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Hvis søknaden er et eget dokument ville jeg utformet det som ved en vanlig skriftlig søknad, med adresse osv. Hvis søknaden skrives rett inn i mailen er det vel mer unaturlig. Men jeg synes uansett det er mest ryddig å ha søknaden som eget dokument.
abella Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Ja den bør utformes som den er trykket. Søknadene blir som regel printet når de mottas og levert til den/de som skal holde intervjuet og da er det mest ryddig med ditt navn osv øverst på arket. Arb givers adresse er ikke viktig, men det kan være greit å ha med en linje med bedriftsnavn og kontaktperson som søknaden stiles til.
Ophelia & Jr. Skrevet 16. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2010 Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå