sjettejuli Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Jeg er gravid igjen... Her er alt kaos, fant det ut akkurat. Vi fikk en gutt i november, og tydeligvis klart å rote det til med en gang amminga tok slutt.. Kan noen trøste oss? Noen som har opplevd det samme? Går det bra? Hva skjer i forhold til foreldrepenger/ sykepenger? Kommer garantert til å bli sykmeldt med en gang jeg går inn på legekontoret, hva skjer da? har jo akkurat begynt å jobbe igjen så smått..... får jeg sykepenger? foreldrepenger? pappaperm? hjelp......! noen...?
♡ A & E ♡ Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Hei Syns du skal prøve å puste litt og sette deg ned å skrive det du lurer på. Så tar du en telefon til NAV og hører om rettigheter ol. Det står nok noe om hvordan det blir med betaling og lignende når man går fra en permisjon til en annen. Det er klart det ordner seg, er bare du som er litt skrekkslagen akkurat nå Masse lykke til
trebarnsmamma84 Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Hei. Eg har 14 mnd mellom mine,og det har gått over all forventning..Sett deg ned,pust inn og ut,og slapp av. Dette går bra=)=))= Om du ikkje har jobba i 6 mnd før neste permisjon,teller forrige permisjon som opptjent permisjon og(om du skjønnar)så lenge du ikje har teke permisjon uten lønn i mellomtiden.... Dette går veldig bra=)=) Masse lykke til=)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Hvis du kommer deg opp i full jobb på en eller annen måte, selv om du er sykmeldt, ordner det seg nok med foreldrepenger. Men ring NAV! Sånn forøvrig ble jeg gravid igjen da gutten min var 10 måneder, og det gikk helt strålende! Jeg ble delvis sykmeldt ganske tidlig, men hadde avtalt 100 % stilling, så det gikk greit. Jeg begynte å jobbe igjen da jeg var 3 mnd på vei!
L&M Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Først og fremst: Gratulerer! =) Har eg forstått Nav sine regler rett blir fødselspermisjon rekna som inntektsgivande arbeid så du får både sjukepenger og foreldrepenger. Men viss du f.eks ikkje har jobba 6 av dei siste 10 mnd, vil du få utbetalt 100 el 80 % av det du har hatt utbetalt under permisjonen. Har du fått 80% utbetalt vil du få 80% av det... greit forklart? Pappaperm er eg ikkje sikker på, rekner med der er samme betingelser. Lykke til!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Må bare understreke at det regnes som arbeid selv om man er sykmeldt!
August gull Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Gratulerer! Det går kjempefint og det er helt supert for barna! Jeg har 16 mnd mellom mine og det var ikke planlagt. Satt og grein når eg fant det ut.. Jeg var dårlig i andre svangerskapet, så jeg gikk rett fra permisjon og ut i sykmld. Var sykmld til jeg gikk ut i ny permisjon. Snakk med NAV. men sykmld teller det samme som jobb, så det ordner seg helt sikkert med penger. Nå er minste blitt 1 år, og det går veldig bra :-) Når sjokket har lagt deg, så prøv og nyt tiden og kos deg!
lille sprelle Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 Så vidt jeg vet får du sykepenger og foreldrepenger etter det. Pappaperm blir som det er med førstemann selv om du er sykmeldt. Det beste er om du ringer nav og sjekker akkurat for din del.
2 gutter og 1 jente Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Jeg ble gravid når førstemann var 8 måneder. Gikk fint det. Var desverre sykemeldt hele svangerskapet pga ekstrem kvalme og bekkenløysing, men fikk jo da foreldrepenger basert på det og det var jo helt supert det. Så da var jeg hjemme til minstemann ble 10 måneder og da begynte begge i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå