Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Barna mine går i kommunal bhg, mandagene har de turdag og da betaler jeg 20 kr i busspenger. På regningen jeg får fra kommunen har de lagt inn turpenger på 50 kr... 90 kr i mnd ? Busspenger for en på snart 3 år og 1,5 år?? Skjønner ikke dette jeg... Noen som kan opplyse meg? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Mulig jeg ikke forsto dette, betaler du både kontakt og på regning? Vi betaler turpenger to ganger i året, kontant.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Turpenger dekker nok ikke bare reisen. Noen ganger har de kanskje ekstra god mat med seg på tur, noen ganger er de kanskje på muséum, teater osv.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Man må betale på bussen når det er barnehage.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Betaler kontant 20 kr hver mandag i tillegg til de 50 kr en gang i mnd. Hun får med seg turmat, drikke, frukt event godis hjemmefra på turene... HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Det høres ut som lurereri. Be om å se regnskap da vel!!!! Her betaler ikke barn under 4 år på bussen. Vi betaler 200,- i året i turpenger. Om ikke jeg misforstår nå, så ser det ut som dere betaler 1300,- i året i turpenger!? Det har de nok ikke lov til.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Turpengene vi betaler skal dekke buss/turbuss/taxi for barn OG voksne, inngangspenger,billetter til diverse etc og vi betaler (meg over i innlegget her) to ganger i året, tilsammen 600kr.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 Ja, føler det er noe som ikke stemmer her... HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Barna våre går i kommunal barnehage og vi har aldri betalt en krone i turpenger. Måtte åpne innlegget for å se hva det gikk i.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 På den forrige barnehagen ble vi avkrevd 300 kr i halvåret i turpenger, problemet var at de minste barna ALDRI var på tur som kostet penger, aldri noe museum, teater, eller busstur. Når jeg kommenterte dette fikk jeg til svar at når barnet mitt ble eldre ville hun få delta på flere turer. Jeg stillte meg undrende til at de minste barnas foreldre skulle finansiere turer for de andre, store barna i barnehagen. Jeg fikk aldri gehør for dette. Vi lot være å betale, de kan ikke kreve det inn. Jeg fant det ikke rett å betale penger som datteren min aldri fikk glede av. Vi har byttet barnehage ( ikke bare pga dette).
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Her betaler vi ikke turpenger i det hele tatt. Barnehagen har et busskort som gjør at det koster 5 kr pr pers (både barn og voksen) og det betales av barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 trodde barn under 4 år var gratis på rutebuss jeg?det er de iallefall i trondheim. ellers kan du ta deg en kjapp telefon til avdelingsleder,hun vil sikkert informere deg...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 kommunalebarnehager har ikke lov til å ta inn turpenger,dette skal dekkes kontigenten dere allerede betaler. vi har det slik der jeg jobber,og egentlig er det veldig synd at foreldrene ikke vil betale turpenger for da blir det så veldig lite turer på barna,noe som er forferdelig synd. for kommunale barnehager har dårlig råd,og da blir ikke turer prioritert,desverre...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 Det er ikke det at jeg ikke vil betale de pengene, men synes 180 kr mnd er mye... Avd til minsten reiser ikke på turer engang... 2000 kr i året i turpenger.... Flott deeet. HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #15 Skrevet 16. september 2010 Bare glem å betal det der. Er ikke lov engang. Ring kommunen din og si fra. Men å betale litt er jo greit, sånn at barna kommer seg på tur. Men da snakker jeg om 200 i året. Alt annet er tull.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #16 Skrevet 16. september 2010 helt enig,det er faktisk veldig mye!små barn har gratis buss,så hvorfor i all verden de tar så mye turpenger synes jeg du skal spørre styrer om i morgen.Det er ikke snakk om å være gjerrig fra din side,det er bare snakk om å få høre at det er virkelig slik at du (og sikkert alle de andre foreldrene)skal betale like mye hver mnd som noen anfre foreldre betaler på et halvår... ring til styrer i morgen den dag!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #17 Skrevet 16. september 2010 Vi betaler ingenting i turpenger, de tar ofte buss. I barnehagen jeg jobbet før hadde vi turkasse/frivilligkasse. Vi hadde ikke lov og kreve at foreldrene skulle betale turpenger, men de gjorde det heldigvis likevel. Vi var veldig nøye med og bruke opp pengene før "fellesferien" begynte, slik at alle barna skulle få godene av pengene. Hadde vi mye igjen, dro hele barnehagen på en litt større/dyrere fellestur. Det var vel 300 kroner i året ca. I min by kjører barn under 4 gratis, MEN når det er BARNEHAGER på tur må man betale selv om ungen er 1 mnd eller 6 år.. Teit, men sånn er det..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #18 Skrevet 16. september 2010 Vi betalte 100kr i turpenger pr mnd. Dette ble det ført regnskap på, og bestemt hva som skulle gjøres med overskuddet. Siden vi var mange med småttiser som nektet barnehagen å ha med ungene i taxi (der de ble sikret i 2punkt seler!) falt turpenger bort for oss. Men kontant betaling, aldri i livet om jeg gått med på det! Det blir fort "penger under bordet" som ikke vises på regnskap, og for et stress å måtte passe på at man har kontanter hver uke! Her kjører alle barnehager gratis på bussen.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #19 Skrevet 16. september 2010 Vi betalte aldri turpenger når tulla gikk i kommunal barnehage. De tok ofte buss, som her er gratis for barnehager, og de var ofte på turer. Syns det høres merkelig ut å betale så mye ekstra i måneden til "turpenger".
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #20 Skrevet 16. september 2010 Ingen barnehager har lov til å ta faste turpenger. Det eneste de kan ta betaling for er helt spesielle aktiviteter som foreldrene går med på. http://www.pbl.no/no/Ofte-stilte-sporsmal/Barnehagedrift/Foreldre-i-barnehagen/Turpenger/ Nå reiser alle barnehager gratis med buss mellom kl.09.00 og 14.00 i trondheim.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #21 Skrevet 16. september 2010 Skal ta en tlf til kommunen og høre med dem. Event styrer i bhg. HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #22 Skrevet 16. september 2010 Dessuten er buss gratis for 0 til 3 år... Du har nok blitt litt lurt her ja .
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #23 Skrevet 16. september 2010 Hvor har du det fra at kommunale barnehager ikke kan ta turpenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå