Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg? Sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag forrige uke var gutten vår på 15 mnd kontroll og fikk MMR-vaksine. Fikk vite av helsesøster at det kunne komme bivirkninger som feber og rødt utslett 7-10 dager etter at vakinen var tatt. Dagen etter ringte de fra barnehagen og ville at jeg skulle hente gutten fordi han hadde diarè og var slapp. Diarèen fortsatte hele resten av uken, til tider var den til og med grønn. Derfor holdt vi han hjemme fra barnehagen resten av uka. På søndagskvelden virket han fin i formen igjen og likeså på mandagsmorgen. Derfor sendte vi han i barnehagen. I 3 tiden samme dag ringer de igjen, fra barnehagen. Da hadde han over 38 i feber og ville at vi skulle hente han. Feberen fortsatte dagen etter, med påfølgende grønn diarè. Igår hadde han også samme diarèen og feber i tillegg. Idag virket han bedre i form og avføringen var normal idag tidlig. men utpå ettermiddagen kommer det grønn avføring igjen, denne gangen er det ikke diarè, men den er grønn.

Hva er det som feiler gutten vår tro? Nå er jeg veldig bekymra, for han har jo vært syk i over en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diareen har nok neppe noe med vaksinen å gjøre - men feberen kan ha noe med det å gjøre... Sannsynligvis brygget gutten din på noe når han fikk vaksinen og så brøt det tilfeldigvis ut rett etter han fikk den... Om du er veldig bekymret kan du selvsagt ta kontakt med fastlegen.

Skrevet

han får ikke noen tenner da? kan reagere med feber og diare på det og...Men ring legen er det beste rådet

Skrevet

Anonym 19:42 : Du trenger ikke rope til meg!

Grunnen til at jeg ikke har ringt legen ennå er fordi jeg hele tiden har trodd det var over fordi formen har vært så opp og ned, men nå må jeg virkelig ringe til legen imorgen. Han har fått noen tenner i ny og ne, men ikke i det siste. Det jeg reagerer mest på er denne grønne avføringen han hadde idag, som ikke var diarè. Noen som vet hva dette kan tyde på? Har han spist noe han ikke tåler, eller?

Og grunnen til at jeg spurte her inne ikveld er fordi jeg ville høre om dere visste noe om hva dette kunne være. Om dere har vært borti noe lignende.

HI

Skrevet

Høres ut som en reaksjon på vaksinen, en uønsket reaksjon som skal meldes til helsesøster.

Hun vil videre varsle folkehelsa.

Ved neste mmr vaksine bør du prikkteste først, få en henvisning til en lege innen barneallergi.

Kan bli verre andre gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...