Gå til innhold

Hode ned


SusieQsi

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 7. desember, og han ligger med hode ned, og gjort det i ca 2-3 uker.. da jeg var på kontroll for ei uke siden, syntes legen min at dette var veldig tidlig.. Har fått mange kommentarer på at jeg er stor og at jeg har vært tidlig ute med ting.. Burde jeg spør etter en 3. UL? Min første ul var i uke 9 og andre i uke 19, viss jeg husker rett:s

 

Da jeg var på den første i 9. uke skulle jeg egentlig vært i uke 14.. Så ble flyttet noen uker tilbake.. Mange som tror den termien jeg hadde da var riktig.. Altså 28. Oktober, men det går jo ikke!!

 

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blei flytta veeeldig langt tilbake då. Det er jo over ein månad. Eg ville i alle fall tatt ein ny UL var eg deg.Spesielt viss barnet har snudd seg alt. Men no er eg av den litt engstelege typen når det gjeld å gå overtid - ikkje fordi noko har gått gale med meg, men fordi eg opp gjennom heile oppveksten har fått høyre om storebroren min som døydde av fostervatnforgifting 3 veker over tida.

 

Som regel kjem barnet når det er klart uansett, og er friskt og raskt. Kanskje litt kjedeleg om det kjem ein fullbåren unge to veker før du har fått starta på permisjonen din????

 

Eg har hatt kjempegod oppfølging denne gongen. Har hatt mange UL, og terminen har stemt kvar gong + - 3 dagar i kvar retning frå min menstruasjonstermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, ble flyttet 5 uker.. Men hadde en SA først. Så legen sa bare at det sikkert bare har blitt kluss i syklusen. Men jeg kjenner jeg blir skikkelig stresset.. Legen min har jo også kommentert at jeg er stor, og at jeg har plager som jeg har fått veldig tidlig i forhold til hva som er vanlig osv. Jeg har vært hos samme spesialist på begge ultralydene, men syntes det høres helt merkelig ut!:S Tror jeg skal ta å ringe til Legen min i morra:) Tusen takk får svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Legen sa at jeg skulle snakke med Jordmor da jeg skal dit den 8. Okt. Å vis hun var enig med legen, så skal de skaffe en ny UL til meg, veldig fort! Å det tror jeg at jeg kan trenge!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann!

Så kjedelig da!

Men kan du ikke bare ta en privat UL da, så får du vel vite det fort!

 

Kjedelig hvis de har tatt så feil, hodet ned i 2-3 uker, ja det har jeg lest at er veldig tidlig. Hmmmm!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann!

Så kjedelig da!

Men kan du ikke bare ta en privat UL da, så får du vel vite det fort!

 

Kjedelig hvis de har tatt så feil, hodet ned i 2-3 uker, ja det har jeg lest at er veldig tidlig. Hmmmm!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er skikkelig forvirrende.

Hode har lugge ned nå i over 1 mnd. Men jeg vet ikke hva som er vanlig heller. Så det gjør det ikke så mye lettere. Hvordan får man privat ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare litt motvekt, mi lille tulle ventes tidlig i desember, og har ligget med hodet ned leeenge! Vært på 3 ultralyder, og ligger i samme stilling hver gang. Var også bekymret for dette, min lege sier ihvertfall at mange foster finner sin stilling de trives best i tidlig, og "foretrekker" den store deler av svangerskapet:) Er nå begynt på uke 31, og er IKKE bekymret for dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint at du svarte på dette!:) Da vet jeg iallefall at det ikke trenger å ha noe å si:) Men jeg kommer alikavæl å snakke med jordom om det til fredag, så får vi se hva hun mener ifrohold til hva legen sa:) Ble litt mer lettet når du skrev det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Min lille har også ligget med hodet ned på alle 3 UL, ( uke 12, 18 og 26). Og var til kontroll hos legen i uke 30, da kjente han at hodet lå godt nede i bekkenet, men var bevegelig enda, altså ikke festet.

Tror ikke det er så uvanlig? Min lege var ihvertfall ikke bekymret:)

Men om du er bekymret er det greit å ta en UL, så du slipper å stresse deg med bekymringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, min baby har ligget med hodet ned siden uke 25. det så vi på en ultralyd jeg hadde. da hadde han presset seg helt ned, men hodet har ikke festet seg.

 

jeg var på kontroll hos jordmor igår, da spurte jeg om dette. hun sa det ikke var noe farlig at hodet var ned. det var mange barn som hadde funnet ut dette som sin favoritt stilling. og hodet kunne feste seg alt ifra uke 31 sa hun..

 

lykke til videre i svangerskapet ditt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...