Gå til innhold

Kan ull tørkes i tørketrommel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg ikke tatt sjansen på nei.

Skrevet

Håper du har et barn med dukke som ønsker seg mange nye dukke klær :-)

Det funker dårlig.

Skrevet

Ikke gjør det!!! Jeg tørketromla voksiposen i går. i dag ligger den i søpla. Ullposen er krympet til under halve størelsen av trekket. :(

Skrevet

det fins jo egne tørkeprogrammer for ull på nye tørketromler:-)

så....ehh..ja!

Skrevet

Spørs litt på hva du ønsker.

Det går inn i hullet. Du kan starte tørketrommelen.Det blir tørt;-)

MEN,det blir fryktelig fryktelig bittelite etterpå. Det torver seg rett og slett.

Skrevet

Min tørketrommel har kaldluftsprogram, men det tovet ulla litt alikevel. Jeg vil ikke ta sjansen igjen.

Skrevet

17.46

Har skaden allerede skjedd så kan du prøve å gni ullen inn med balsam over natten. Skyll ut med lunkent vann og la det ligge og tørke mellom to håndklær.

Jeg har aldri prøvd det selv,men har hørt fra de "gamle" at det skal funke.

Lykke til

Skrevet

Har hørt du skal la det ligge i vann og to dl balsam over batten, for så å strekke plagget så godt som det lar seg gjøre, før du skyller og tørker som du beskriver. Skal visstnok fungere, men det kommer vel an på hvor mye du har klart å krympe plagget. Fungerer ikke på voksiposer. :)

Skrevet

Jeg har eget ullprogram på min tørketrommel, det funker helt fint og ingenting blir tovet!

Skrevet

Det finnes noen merker som tåler å tørketromles. Joha f eks.

Skrevet

Står det ikke på ullplagget at det tåler trommel, så ligg unna.

Skrevet

Jeg har væt uheldig av og til, slik at en body eller en stillongs i ull har kommet med i vanlig vask. Og da har det blitt tørket i trommelen.

Det har gått greit, men har minket bittelitt i størrelse. Men ikke drastisk. Det største problemet er at det da slites så utrolig fort.

Så jeg vil ikke anbefale det, nei. Og ull tørker fort uansett, så jeg ser ikke behovet egentlig.

Skrevet

Ikke i min tørketrommel ihvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...