Junifrue Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Jeg er gravid med mitt første barn. Allikevel har jeg god erfaring med barn, har sittet mye barnevakt siden jeg var 10 år gammel, har tilbrakt flere sommere som dgmamma for både søsken og søskenbarn, og har generelt har småbarn rundt meg mye. Jeg regner meg absolutt ikke som noen form for "ekspert", det er tross alt noe helt annet når en kan levere fra seg barna igjen enn når det er ens egne, men jeg føler jeg er så godt forberedt som man kan være når man skal ha sitt første barn. Allikevel virker det som om enkelte tror jeg ikke har peiling på hverken graviditet eller småbarn... Spesielt en kamerat av meg, han har ett barn og aldri vært noe særlig borti barn før han, men allikevel kan han tydeligvis alt, og denne kunnskapen må deles. Han har peiling på bil, så jeg spurte om hvor enkelt det ville å koble ut airbagen, siden ene bilen vår er treseter og ikke har baksete. Endte opp med DEN laaaange leksa om hvor viktig det var å ha barnet i baksetet og fikk en masse linker om hvordan man skal trygge barn i bil (det var på msn). Prøvde å si at vi jo ville bruke den andre bilen som har baksete, men skal den på verksted eller lignende må vi jo bruke den andre. Så er det superviktig å bruke bilbelte for gravide fra man finner ut man er gravid.... Absolutt alt blir en formaning!! Åh, jeg blir så SINT!! Å komme med noen tips og råd i ny og ne setter jeg bare pris på, men lange pekefingerformaninger (om ting man allerede kan attpåtil) er vel noe ingen gravide vil ha. Har flere eksempler fra samme karen, men skal ikke kjede dere mer enn jeg allerede har gjort... Ble litt langt dette her, men er jeg frustrert så er jeg frustrert;)
Tabitha Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Det er vel ganske enkelt at noen er glade i å høre sin egen stemme, uten å ta hensyn til omgivelsene. Eller han prøver å imponere.
Fru.Antonsen Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Svelg et lass med kameler og jatt med han når du ikke får han til å slutte... gjenta gjerne det han sier så skal du se han blir lei av snakken han og jeg skjønner deg veldig godt, her må kvinnelist til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå