Gå til innhold

Jeg vil ha Barnedåp


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg har veldig lyst til å ha barnedåp, men samboeren min er sterkt imot det. Noen forslag på hbordan jeg kan overbevise han?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner meg veldig igjen i denne situasjonen.

Jeg ønsket dåp, mens mannen mi har meldt seg ut av statskirka og ville heller ha navnefest. Det kom egentlig an på hvem det betydde mest for...

Hvis jeg hadde vært fast kirkegjenger og religiøs hadde det vært noe annet, men siden jeg ikke var det så ble det navnefest. Det ble en kjempeflott opplevelse! til og med for oldeforeldre som er litt gammeldagse! Dette ble vel kanskje mer for å overbevise deg...det var ikke helt meningen, men hvis han virkelig ikke ønsker barnedåp så kan jo barnet selv få velge når han eller hun blir gammel nok??

Skrevet

jeg er født i kristendommen og samboerern er humanist. Ingen av oss er praktiserende i vår religion.

 

Guttungen er døpt og det skal den lille babyen også.

 

Grunnen til at jeg "vant" er at det er så innmare lang tradisjon i familien med dåp og jeg vil ikke være den første som bryter den. Men hva barna ønsker å gjøre til konfirmasjonen brur jeg meg ikke, men selve dåpen er veldig viktig for meg.

 

Skrevet

Eentlig er det du som mor som har bestemmelsesrett over barnet hvis ikke samboeren har skrevet under på en smaboeravtale hvor dette er uttrykkelig nevnt. Det er først når en er gift, eller har inngått formell samboeravtale, at barnefaren har noen rettigheter angående valg som gjelder barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...