Gå til innhold

Hvis noen har tips til superrask og sunn middag blir jeg veldig glad!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med liten baby som helst vil sitte på armen og sliten barnehagegutt hver ettermiddag (BF er først hjemme ved 18-tiden), så middagslaging er mildt sagt en stor utfordring. Hva kan man lage som krever minimalt med tilberedning som i tillegg er sunt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tomatsuppe!.

1 boks tomat(gjerne en spennende versjon)

1 ss eplecidereddik

1 ss sukker

Gjerne litt kjøttdeig for å gjøre det litt mer mettende

Krydder(oregano og basilikum pleier jeg å bruke.

ca 1 dl fløte for å jevne ut smaken.

Gjerne litt revet parmesan på toppen.

Kjempe godt!

Skrevet

Grønnsakssuppe med svinekjøtt!

Finhakk og fres litt hvitløk i olje.

Hell over ca. 1 liter vann. Ha oppi grønnsaksbuljong etter smak.

så har du i 1 halv pose frossen lapskausblanding, la det koke opp.

Tilsett 1 pakke strimlet svinekjøtt. (Kjøttboller eller pølser er også godt, men ikke så sunt.. ;))

Krydre med litt salt og pepper og provence-krydder.

La alt sammen koke til kjøttet er ferdig. Ca. 10 minutter.

Gutta her elsker det! ;) Vi bruker gjerne frossen blomkål og brokkoli, og gjerne sukkererter også, hvis vi har...

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

det vi hadde i dag var raskt og sunt men det krevde at jeg hadde ferdig kokt ris i kjoeleskapet

stekt ris med egg og opprevet gulrot, tomat og groen paprika og tynne skiver av svinekjoett og hvitloek. middagen tok ca 10minutter aa lage og alle barna likte den

Skrevet

1 - 2 poser med lapskausblanding, litt vann tilsett kalkunpølser i tern eller skinke. Koker til det hele er mørt.

Skrevet

Tusen takk skal dere ha for flotte tips - jeg skal teste ut alt sammen :-)

Skrevet

Bakte grønnsaker og stekte koteletter.

Gulrot, potet, løk, squash etc med salt og olje i ovnen.

Stek lammekoteletter (eller andre). Etter bruning kan de ferdigstekes i ovnen de også. Jeg synes middagen klarer seg fint uten saus, men det er jo en smaksaus.

Poff så var det middag.

Skrevet

brun karbonadedeig, ha oppi et glass pastasaus, og en god neve frossen grønnsaksblanding, kok i stekepanna til gr.sakene er gjennomvarme,

server med fullkornpasta-skruer.

veldig godt!

Skrevet

Da jeg var i samme situasjon pleide jeg å sørge for å lage klart alt som kunne gjøres på forhånd tidligere på dagens mens babyen sov. Skjære opp grønnsaker osv. Da blir jo de aller fleste middagene lettvindte:)

Skrevet

kjøp en boks med skinke eller ferdigrevet kylling og pitabrød, samt ferdig salat (sånne poser med blanding). Ev også kjøp ferdig revet ost.

Vil du være ekstra sunn - velger du grove pitabrød.

Varme pitabrødene og putt innholdet inni ved middagsbordet...

Skrevet

Kjøp store fajitas.

- Smør med ketchup og sennep (dropp sennep hvis ungene er ikke glad i den),

- dryss litt tørr oregano,

- legg på den ene halvparten av fajitas to skiver med skinke (eller rester av kjøttdeig du har fra en pasta middag), dekk over med par skiver av gul ost

- dekk over med andre halvparten fajitas slik at du får en halvsirkel.

Stekes i ovn ved 200C i ca. 10-12 min. Del halvsirkel i 2-4 skiver. Server med salat med f.eks fransk dressing.

Skrevet

Pita med salat og bogskinke eller kyllingskinke.

Kan bare ta pitaen i brødristeren.

Skrevet

Åh jeg kom på en ting som er godt og veldig enkelt!

Løvbiff(sånne tynne svære "kjøttblingser") med pommes frites eller potetbåter og saus. Utrolig godt! Og det krever minimalt med tilberedning. Vil du ha det sunt kan du servere fryste grønnsaker og en lett saus med lite smør.

Skrevet

en box kikerter og en box korma glass og det du finner av grønnsaker i kjøleskapet, iallefall litt løk og tomat, boil in bag ris, og mango chutney, veldig godt og veldig fort!

Skrevet

Takker igjen, snille dere:-) Så godt med nye ideer, det er så lett "å gå i loop" med disse middagene ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...