Gå til innhold

Alene i julen - hvorfor sååå ille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.

I år vil jeg - helt seriøst, og det er mitt høyeste ønske, å feire jul alene. Det er det jeg vil. bor 12 t unna familie, kjæresten skal til sin familie. Jeg vil ikke bli med. Jeg vil helt oppriktig være alene!

Helt ærlige svar - hvorfor må alle blande seg i det? Jeg er voksen. Bor i leilighet. Setter ikke fyr på den:P

Det er kun julaften på kvelden, på dagen jobber jeg. Synes ikke så mye om julen. Må legge til at jeg ble fast ansatt i år, og har ike opparbeidet ferie. Halve dager på jobb i julen og fult betalt er ikke så ille. Julaften havner på en fredag også.

Siden jeg er teit og rar, og jeg ser nok ikke helt det alle andre mener, er det så hakkende galt? Helt oppriktig så ser jeg ikke det. Er jeg helt løk?! :P hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for å være helt ærlig så hadde det hvert deilig å hvert alene på julaften i år selv.

men det går nok ikke. har faste tradisjoner med anhvert år med mine foreldre og svigers...

i år er det mamma og stefar sin tur..

jeg skjønner godt at du vil jobbe. jobbet på julaften i fjord selv for å ikke tape penger da jeg ikke hadde noe ferie å ta av. jobbet nyttåresaften også..

men syns folk må respektere dine ønsker om dette..

Skrevet

For meg handler jula mest om ungene og gi de en god opplevelse av det. Hadde det ikke vært for dem, så hadde jeg nok ville gjordt som deg;)

Skrevet

Takk !Tusen takk!

Du er den første som er enig! Har ikke barn ( enda ) heller, så jeg ser rett og slett ikke hvorfor det skal være så ille...

HI

Skrevet

Jeg ser ingen problemer med å være alene i julen. Jeg har jobbet flere juler før jeg fikk barn og mann og syns det var helt greit.

Litt deilig egentlig.

Setter veldig pris på alenetid nå også, men med barn blir det ikke så ofte.

Skrevet

Ser heller ikke problemet. Personlig HATER jeg jul, fordi det er enkelte i familien som alltid skal ødelegge, pluss at jeg ikke har mamma lengre, og pappa har skaffa seg en ny familie, som han forguder. Sambo's foreldre er skilt, så der blir det bare drittsnakking om motparten, uansett hvem vi velger. Jeg kommer til å være 36 uker på vei i jula, men jeg skal jobbe hele julekvelden, hele første juledag, og antageligvis resten av jula også. Heller det enn julefeiring. Dette er vel sikkert siste året jeg har muligheten til å skippe jula, så jeg skal nyte jula på jobben!

Skrevet

15.19.

Da er vi i ganske lik situasjon. Faktisk. Men vi har ikke sånn drittslening da, det er heller det at den ene part blir sur om jeg ikke kommer dit og andre veien... Litt vanskelig å være 2 steder på en gang. Håper du får en kjempe fin rolig jul!

Det skal jeg få til i år! Takk for at dere svarte;)

HI

Skrevet

Om du er løk, aner jeg ikke. Hehe. ;)

Men jeg feiret ikke jul sammen med svigerfamilien før vi fikk barn. Har aldri feiret alene (feiret ett år bare sammen med bare kjæresten da), men sammen med min familie. Etter at vi fikk barn har vi feiret litt her og litt der.. ;)

Skrevet

Hvis det er det du ønsker, så burde det vel ikke være et problem? Deilig å slappe helt av og slippe å ta hensyn til andre! :)

Vi skal feire helt alene, bare mannen min, datteren vår og jeg i år, og det skal bli så deilig. Har brukt å være hos mamma, og de er alltid 12-13 stykker, en HAUG med gaver og masse styr, så det skal bli godt å bare være oss i år! Eneste minuset er at jeg må jobbe 9-12, aldri jobbet på julaften før, og jeg er SÅ i mot å ha en klesbutikk åpen på julaften, men er på et senter, så må bare bøye meg for fellesskapet.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...