Gå til innhold

Noen som har brukt Nuvaring (p-ring) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Nuvaring i et par år og det har funket helt utmerket.

Jeg skulle sette inn ny ring for 3 uker siden og oppdaget da at den jeg skulle ta ut var borte vekk.. Har en mistanke om at den forsvant ifbm bytte av tampong uten at jeg oppdaget det. Er eneste muligheten jeg kan tenke meg.

Anyway; Har noen av dere brukt Nuvaring og blitt gravid når dere har sluttet med den? Vet dere hvor stor sannsynligheten er for å bli gravid straks etter man tar ut ringen?

Har vært noen svært aktive uker på sexfronten med typen, så jeg er litt bekymret/spent på om jeg kan være gravid.

Vet at jeg kan vente på mensen og sjekke da, men jeg har rotet sånn med syklusen (dvs ikke hatt "ringfrie" uker eller mensen på lenge) så jeg aner ikke når jeg skal ha den igjen.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det samme, men hadde "heldigvis" ikke hatt sex på en stund da. Men det jeg skulle si, nå når vi skulle slutte på prev gikk jeg på nuvaring. Tok den ut i april og ventet 5 uker før første blødning kom. Og jeg får vanligvis mensen i de ringfrie periodene. Var ikke gravert, men kroppen kødda nok litt med meg. Så vær obs på at det ikke betyr graviditet selv om mensen lar vente på seg (i det vide og brede).. Ellers var jeg veldig fornøyd med ringen, kjempekjekk prev.

Skrevet

nuvaringen skal jo ikke være i når en har mensen, den skal sitte inne i 21 dager så ut i 7 dager og på den tiden skal mensen komme.

Aldri opplevd det i allefall.

Ei venninne som brukte nuvaring rakk aldri å få mensen tilbake da hun tok den ut for å bli gravid, selv tok jeg den ut august i fjor og enda ikke gravid, men tror sjansene for å bli gravid er større etter å ha tatt den ut kontra å slutte på piller da nuvaringen ikke sprer sine hormoner ut i kroppen slik som p-piller gjør.

Skrevet

Jeg brukte nuvaring før jeg ble gravid. Da jeg sluttet fikk jeg menstruasjon tilbake like etterpå og ble gravid ved første forsøk:) Jeg hadde regelmessig menstruasjon mens jeg brukte den også da jeg tok den ut etter 21 dager slik man skal.¨

Lykke til!

Skrevet

Artig.. var bare nett innom siden for å se om d var noen som bruker Nuvaring her!! gjør det eg også! ett fantastisk prevensjonsmiddel!! enkelt og greit!!

Men sist periode talte eg bittelitt feil... e ganske så distre av meg... og tok ut ringen en uke før eg skulle... og etter 4-5 dager fikk eg en kjempe rar "blødning" unskyld detaljer.. kom bare ut litt mørktblod.. spotting(?) om morgenen og d samme skjedde dagen etter.... og så var d bumps stopp :( Er d noen som har gjort d samme som meg og fått litt kluss i mensen?... bruker ringen tilvanlig i 3 uker og så en uke av... og har vanligvis menstrusjon..

har hatt menslignende smerter i en uke nå og stikkninger i brystene.. og lurer på om eg etter en feiltelling kan være gravid... eller om d bare er hormonene som er blitt litt kluss i???

beklager at eg heiv meg på ditt spørsmål innlegg amalie2010...

Skrevet

mrspoo: Man kan fint bruke tampong samtidig som ringen sitter i, men som HI (og jeg) har erfart kan man være uheldig slik at ringen følger med ut. Når jeg gikk på nuvaring (over en 2års periode), fikk jeg alltid mens på ringfri dag 5, og blødde til to-tre dager etter jeg hadde satt inn ny ring. Og jeg brukte tampong uten problemer bortsett fra den ene gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...