Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Er det helt utenkelig å kjøpe en enebolig på 250 m2 til 2,5 mill uten eget vakserom, bare med vaskemaskin på badet, rimelig stort bad, men ikke enormt. Har dette stort å si for salgsverdien? De fleste andre eneboliger på markedet har jo vaskerom, vi bygger om, og beste løsning for resten av huset er å ha vaskemaskin på badet, og å kutte ut vaskerom.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Hvor stort minus er det. Vi renoverer og tenker litt på salgsverdi, for aner ikke om vi blir her i 5 eller 10 år, eller resten av livet. Så hva sier dere? Hadde dere valgt bort et hus uten eget vaskerom? Blir kanskje mindre behov for det, når barna blir større?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Hadde ikke valgt bort et hus bare fordi det ikke hadde vaskerom. Men hvis det var en av flere ting jeg fant negativt kan det ende med å bli det avgjørende. Det kommer helt an på resten av huset og hva en vant ved å kutte ut vaskerom. Vi gjør det motsatte av dere nå. Pusser opp et hus hvor vi lager vaskerom ved utgangen. Dette fordi det gjør huset mer praktisk og barnevennlig.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Hadde det vært et oppussingsobjekt vi hadde vurdert så hadde jeg ikke brydd meg om at vaskerommet manglet, for det kunne vi jo ordne når vi pusset opp, men et nyoppusset hus uten vaskerom ville jeg ikke kjøpt faktisk.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Enig med 15.22, hvis huset er 250 kvm, og kun har ett bad, og det i tillegg brukes som vaskerom så hadde det vært helt uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg har enebolig med vaskerom (i kjelleren). Skulle gjerne hatt plass vil vaskemaskin på badet!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Ville aldri vurdert en enebolig hvor det kun var et bad som var kombinert vaskerom.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 To bad, et nede og et oppe. Vaskemaskin på det oppe. Et av alternativene vi har er å ha et lite tilbygg med vaskerom, der ungene kan komme inn med skitne kjeledresser på. Det er jo veldig praktisk. Bakdelen med dette er at tilbygget blir relativt dyrt (ikke avgjørende), og at det ikke blir like pent utenfra, det spiser også opp tearasse plassen. Men det er jo relativt stor hage så det er ikke så stort problem.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Da ville jeg heller hatt et skikkelig bad og et skikkelig vaskerom med toalett og kanskje en dusj i et hjørne om det er plass.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 Nei, det er ikke ideelt å ikke ha vaskerom. I alle nye hus er det høyt prioritert. Jeg har selv levd med vaskerom der vi bodde før, og det er jo praktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå