Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Men på en annen side er det litt arti å høre om også, for jeg er heldig å vil aldri oppleve noe slikt! Min mann ville aldri gjort noe sånt! Heldig med valg av mann jeg. Han er så perfekt som han kan få blitt
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 litt morsom sånne små naive bedrevitere som deg hihi!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Hehe, rar vri, men artig. Har det akkurat som deg HI. Sånn bortsett fra at jeg ikke synes synd på dem med utro mannfolk. Eller rettere sagt så synes jeg ikke synd på dem så tilgir utroskap gang på gang. De har seg selv og takke. All ære til oss som har skjønt at vi fortjener bedre, og som ikke gav opp før vi fant en MANN ;-P
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Synes egentlig det er morsommere med sånne som deg jeg. Du vet, de som har tilgitt og opplevd om igjen og om igjen og unnskylder dem med at alle mannfolk er sånn. Ha ha ha ha ha til deg.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 jøsses... blir tøft den ganga dere opplever noe kjipt. Man skal aldri si aldri, det har jeg lært! "synes ikke synd på dem....." Hva er det egentlig med deg? Har du det så godt at du ikke unner andre det samme eller? Trist...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Selvfølgelig fortjener alle å være lykkelig, men ærlig talt: Når en tilgir utroskap så har de selv valgt å godta at det skjer igjen. Mannfolk fungerer sånn at om det ikke får noe særlige konsekvenser, så er det grønt lys videre. Jeg har opplevd utroskap i tidligere forhold, men jeg hadde da selvrespekt nok til å gå. Det er det de som ikke vil være dørmatter gjør! Og jeg er ikke redd for at mannen min er utro nei, for han har reagert på nøyaktig samme måte som jeg har gjort i tidligere forhold. Han pælma ekssamboern på huet og ræva ut i det sekundet han fikk vite at hun hadde vært utro. Hadde han vært den sorten selv så hadde han ikke reagert så sterkt. Dessuten så er det ikke noe han kan få ute som han ikke kan få hjemme hos meg ;-) At du har "lært" at alle er utro osv er ikke ensbetydende med at JEG kommer til å oppleve det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 er ikke sikkert man hadde hatt det noe bedre med å gå fra personen. Kanskje det var en glipp? Kanskje man kan bli lykkelige igjen.. Men gidder ikke diskutere med noen som kun ser en side. Sier ikke at alle er utro, men sier bare at man kan aldri vite hva som skjer i framtiden. Sikkert mange som trodde de aldri skulle oppleve det (eller andre ting for den slags skyld) men som opplever det likevel! Uansett veldig trangsynt å si at de nærmest fortjener at det skjer igjen bare fordi man har tilgitt en gang. Man trenger ikke være et "dårlig" menneske for å tilgi. "Dessuten så er det ikke noe han kan få ute som han ikke kan få hjemme hos meg ;-)" - Gud... jaja... nei, vet ikke helt hva jeg skal si jeg...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 hehe... jeg må virkelig le... Alle tenker sånn som HI, helt til de finner ut at han faktisk har vært det. (Ikke det at alle menn er utro, men vi har ingen garanti i livet uansett hvor bra man har det i forholdet pr dags dato) Så det er et veldig teit innlegg, dette her........
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Nå er kvinner omtrent like ofte utro som menn, så å påstå at det er så stor forskjell på hvordan menn og kvinner reagerer er vel litt rart. Det å tilgi at ektefellen gjør en feil er heller ikke det samme som at man godtar at det fortsetter. De fleste av oss gjør feil, større og mindre. At vi blir tilgitt betyr ikke at vi ikke vil forsøke å forbedre oss. Personlig er jeg ikke så redd for at mannen min skal være utro. Det er ikke fodi jeg tror det aldri kan skje, men fordi jeg ikke ser på det som verdens undergang.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 12.54 her har jeg sagt jeg har tilgitt utroskap? eller at jeg er slik eller slik? Jeg ler av deg, fordi jeg en gang var like naiv som deg. EN gang. Og jeg tilgav ikke. Men jeg satt akkurat slik som deg og trodde jeg hadde en perfekt, lojal og samvittighetsfull mann.Var med han i 10 år. Skal love deg ALLE vi kjente fikk sjokk da nyheten kom for en dag.. så jo, jeg fortsetter å le litt av deg. Som hun over her skriver.. man har ingen garanti i livet.. uansett hvor bra man har det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Jeg sa ikke at den som tilgir er et dårlig menneske, men den som blir tilgitt er et dårlig menneske. Og da legger en jo opp til at det dårlige mennesket skal fortsette å såre en da. DERFOR er det ikke synd på dem. De tillater at det skal skje gang på gang. Du føler deg tydeligvis truffet her... Jeg og mannen vet hva det vil si å være i et DÅRLIG forhold. På hver vår kant da vel og merke. Derfor setter vi mer pris på det vi har sammen nå, og vil aldri i livet risikere å miste det. Men såklart, det kan ikke folk som ikke lever vårt liv forstå. Du har dine grenser, jeg har mine. Jeg har nulltoleranse for utroskap, og det har jeg handlet etter. Jeg kunne aldri vært lykkelig med en person jeg visste gav så faen i meg at han ikke klarte å holde kuken inne i buksa bare fordi han fikk en impuls. Jeg er ikke interessert i å vite noe om hvordan det er å tilgi utroskap, for i mine øyne så er det utilgivelig. Hva du mener bryr ikke jeg meg om. Vi har vært gift i 5 år nå. Hadde han vært utro så hadde jeg blitt skilt så snart som overhodet mulig. Følelser eller ikke, han hadde ikke fortjent meg.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 Le i vei, vi kan snakkes om 10 år så får vi se :-) Uansett:Når den tid kommer så er jeg ihvertfall ikke gift med en ubrukelig utro drittsekk.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 Altså når man har sex hver eneste dag så er ikke mannen utro. Enkelt og greit Hilsen anne
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 Nei, da har de ihvertfall ikke bruk for å få seg noe andre steder :-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #15 Skrevet 16. september 2010 Det sa jeg en gang i verden også...helt til jeg lærte meg at det ikke er lurt å ha for mange kjepphester...(og til deg anne,-nei så enkelt og greit trenger det ikke være, men må jo være litt slitsomt å serve hele tiden for å være sikker liksom...)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #16 Skrevet 16. september 2010 Okay.... Nå må jeg le litt her også! Setter du virkelig likhetstegn mellom å gjöre gale ting og det å väre et dårlig menneske?? Herrefred... Da er vi jo alle kuksugere som ikke fortjener hverken tilgivelse eller forståelse. For ALLE har vi gjort gale ting. Hvem er det som bestemmer at utroskap er det aller värste som kan skje? Ikke alle som ser det sånn.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #17 Skrevet 16. september 2010 Jaja, det må da være greit å leve i sin lilla rosa boble også
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #18 Skrevet 16. september 2010 Hadde mannen min ligget 6-fot under eller ligget som grønnsak så hadde jeg nok selv vært like skråsikker som deg HI, men man vet aldri hva som kan skje i løpet av et langt liv. Enkelte mennesker forandrer seg, kan være årsaker til at de forandrer seg som ingen har styring over, feks sykdom, ting som skjer underveis i et langt liv. Jeg stoler på mannen min, for all del, men jeg tar ham ikke forgitt eller framtida vår for den del. Følelser har man ikke alltid styring på og selv med kone/ mann, barn osv så kan mennesker forelske seg og falle for fristelser, kansje særlig i perioder der man opplever noe vanskelig eller vondt, som kan være alt fra sykdom hos en av partene, barna eller andre i familien, seg selv, kansje mistet jobben, depresjoner osv. Vet faktisk om de som man aldri kunne tro noe sånt om som faktisk har vært utro i slike perioder, pga behov for bekreftelse, nærhet, felleskap. Alle mennesker kan være utro, godt eller dårlig menneske spiller faktisk ingen rolle. Jeg har selv blitt utsatt for fristelsen, sto imot, men en tøff periode i vårt forhold pga ting som vi ikke hadde kontroll over førte til avstand mens vi begge faktisk hadde behov for nærhet og omsorg. Jeg fikk støtte fra en som var i lignende situasjon som forsto meg veldig godt og det blusset opp endel følelser der som ingen av oss kunne forutsett. Jeg kvalte det i startgropa, men det var utrolig vanskelig å ikke bare la seg rive med, jeg ville det så inderlig, selv om jeg elsker mannen min. Så ha tillitt, men vær ikke naive og skråsikre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå