Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Her i Norge er det av en eller annen grunn vanlig å ta badstu iført badedrakt, spesielt når det er fellesbadstu (for begge kjønn). Har alltid syntes at dette er uhygienisk, siden man da ofte går ut i bassenget igjen uten at badedrakten blir rengjort innvendig først. Var nettopp i Sveits, og der var det derimot vanlig å ta badstu helt nakne, men med et lite håndkle til å sitte på (disse håndklærne var lagt fram, og skulle kastes på vask etter bruk). Det stod oppslag om at badetøy var forbudt inne i badstuene. Så der satt vi da, helt nakne, både menn og damer, uten at det lot til å sjenere noen. Ingen hadde håndkle rundt seg, kun til å sitte på.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Her jeg bor er det påbudt at alle skal dusje med såpe og vann etter badstu. Å da synes jeg ikke det er så ille...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Men badedrakten blir jo ikke rengjort? Og der kan det ha kommet mange slags bakterier etter å ha sittet og svettet i badstua en stund.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Kanskje fordi nordmenn (og svensker?) har et anstrengt forhold til nakenhet sammen med andre. De tror det blir så veldig seksuelt ladet, mens det egentlig fungerer nesten motsatt, etter min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Jeg tar ihvertfall alltid av meg badedrakten på steder med kun voksne. Om nødvendig surrer jeg et håndkle rundt meg. Virker ikke som noen reagerer negativt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå