Gå til innhold

Dere med jenter som bruker mye kjole på vinteren!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere under i barnehagen?

Kun stømpebukse går jo greit inne.

Har de med ekstra bukse til å ha inni utedressen?

Synes barnehagen de er styr med to lag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke styr i det hele tatt. Jenta mi bruker ullstrømpebukse og ull-underskjorte under kjolene. Hun har flere ullkjoler og trenger da kun ta på en ullbukse før hun tar på dressen. Hvis ikke kjolen er av ull så sier de i barnehagen at hun på ta den av, da skifter hun selv over til fleecedress.

Gutten min bruker også ull under klærne, han løper rundt i barnehagen i bare ullundertøyet og de i barnehagen tar på han fleecedress når han skal ut.

Så det er ikke mer arbeid for jenta mi som for gutten min ;-) Begge må ta på fleecedress for å gå ut....

Skrevet

Bruker ullbukse under dressen her jeg bor da..

Strømpebukse med ullbukse utenpå.

Her er det for kaldt til å kunne bruke dongeri eller joggebukse i januar feburar, og ingen som får gå ute uten flis el ull utenpå strømpebukse..

Skrevet

Har ullstrømpebukse under, skal utedressen på holder det med stømpebuksa under der og, for den er jo veldig varm i seg selv. Pakker med ekstra genser sånn at hun kan ta av kjolen og bare ha genser og strømpebukse i utedressen, blir jo mye krøll med en kjole inni en dress. Om barnehagen syns det er styr eller ikke tenker jeg ikke så mye på, hun klarer å kle på seg selv, så tror ikke det er blir noe ekstra jobb for dem.

Skrevet

Ull strømpebukse eller stillongs og er det kaldt fleece eller strikka ullbukse under dressen.

Går hun i bukser vandrer hun ofte rundt i bare strømpebuksa når jeg henter henne likevel. Har aldri hørt at barnehagen synes det ser styr. Hun kler jo stort sett av og på seg selv likevel. Synes egentlig det er enklere med kjole, for da er det bare å dra ullbuksa rett på. Dongeribukser må jo evt. kles av først.

Skrevet

HI her.

Takk for svar. Har vanligvis kjørt ull og joggebukse på vinter. Men har sykt mye kjoler og skjørt som er ille hvis det kun skal brukes i helger frem til sommeren.

Barnehagen her er litt sløv med påkledning. Så får instruere jenta selv.

Skrevet

Jeg jobber i bhg. og der tar vi av alle innebukser og kun beholder strømpebukse og ta på en ullbukse/fleece under dressen når vi går ut.

Herlig for ungene å slippe å gå rundt med flere lag med bukser på inne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...