Gå til innhold

BUTIKKSJEFER! Noen spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags butikk driver dere?

Hva slags lønn har dere?

Er butikksjef i en klesbutikk (ikke kjede) med drittlønn, og lurer på om jeg kan forhandle meg til bedre lønn uten å se ut som en tosk. Har fastlønn på 25.000 (tilsvarer timelønn på ca 153,50) + bonusordning som utgjør alt fra 500 til 3.000 pr mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butikksjef innenfor dagligvaren. 387.000 i årslønn. Med grei årlig bonus ordning.

Skrevet

Klesbutikksjefer (kanskje bortsett fra de store kjedene) har ALLTID lagt under butikksjefer i dagligvaren i lønn.

Så lenge man ikke er organisert eller lignende så virker det som om butikkbransjen er et av de stedene som henger etter lønnsmessig.

Skrevet

Takk for svar. Elsker jobben min over alt på jord, men det med lønna er et stort irritasjonsmoment. I tillegg har utbetalingsvilkår endret seg nå i det siste, så nå har jeg fastlønn - MEN jeg blir trukket for feriedager... Altså blir jeg trukket for tiden jeg er borte, men får ikke betalt for overtid. (Kan ta den ut i avspasering.)

Tar imot flere innspill med takk :-)

Skrevet

Det at du ikke kan ta ut betaling for overtid er ganske vanlig. Det kan heller ikke jeg (jobber som administrasjonssekretær i et stort advokatfirma og tjener like mye som deg. I tillegg har jeg 3 år på Blindern bak meg).

Har før dette vært butikksjef for klesforretninger og i en platesjappe (også kjede). Tjente ganske dårlig hele tiden og opplevde bare massiv motstand når lønn ble nevn uansett.

Som et eksempel gikk jeg opp til 16.000,- pr mnd for 10 år siden så jeg vet egentlig ikke om du tjener så veldig dårlig sammenlignet med både det ene og det andre.

Ikke meningen å ta fra deg motet, men regn med bonusen du kan få utbetalt. DET er jo motivasjonsfaktoren din for høyere lønn også seinere. Jeg gikk forøvrig opp i lønn etter at jeg et år hadde jobbet intenst og vi økte omsetningen med 2 millioner (noe som også tilsvarte 700.000,- over årsbudsjettet som alltid legger inn økning).

Skrevet

Takk for svar:-) Du tar ikke fra meg motet, heller motsatt. Har gått og følt på at jeg får mindre enn jeg burde godta, men det er kanskje ikke slik likevel.

Skrevet

390 000 pluss bonus. Kleskjede! Ingen overtidsbetaling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...