Kari K. med to søte små Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Jeg ønsker å lese mer om temaet. Snuppa er 11 mnd viss det har betydning.
MissAntrop Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Jeg vil anbefale Carolyn Webster-Strattons "De utrolige årene", ellers så har jo danske Jesper Juul utgitt flere bøker om temaet - for de som liker han. Ser de selger hans bøker både på bokhandler og på Barnas Hus.
Nagilimia Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Vi hadde Jesper Juuls bok "ditt kompetente barn" på lærerskolen. Synes den hadde noen fine vinklinger, også helt fra babystadiet. Vet han også har skrevet andre bøker om ulike temaer.
skulle så ønske... Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Det er en jungel av litteratur om temaet. Hva spes vil du lese om? utvikling motorikk, språk, sosialt osv... Kari Pape er en meget dyktig pedagog og skriver på en leken og flott måte. Hun er en av mine favoritter.
lillepixie Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Naomi Aldort, raising our children, raising ourselves Sue Gerhardt- How affection shapes a babys brain Alt av Jesper Juul
tullla Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg liker ikke Webster-Strattons filosofi, er absolutt motstander av slik manipulering og falsk ros som hun legger opp til. Jeg fikk anbefalt boka på helsestasjonen så jeg kjøpte den, men jeg ble helt uvel av å lese den.. Anbefaler heller Elisabeth Pantley, og spesielt "the no-cry sleep solution", "the no-cry dicipline sollution" og "hidden messages". Og så Jesper Juul da, "Smil - vi skal spise!" syntes jeg er fin. (Jesper Juuls bøker er veldig lettleste, og litt slik at har du lest en så har du lest alle, men samtidig så er han en så fin stemme å ha med seg, at er fint å ha lest flere av bøkene hans og dermed ha han med seg igjen i flere av de situasjonene han beskriver:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå