Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 Hvorfor er det ingen som vil ansetter meg? Nå har jeg sendt inn mange søknader og hører ikke fra noen. Må jeg være avhengig av Nav for alltid? Synes synd på barna mine som har en mor som er avhengig av Nav og ikke kan gir de det de ønsker seg og ikke kan jeg gir de ordentlig ferie engang....Noen ganger så har jeg lyst til å sende de bort for jeg føler meg som en dårlig mor som ikke kan gir de ordentlig ferie, får gå på fritidsaktiviter o.l. sitter med masse gjeld. Jeg håper jeg en dag kan gir barna mine en verdig oppvekst og blir en god og kjærlig mor en dag. Akkurat nå så føler jeg meg mislykket og har bare lyst til å henge meg selv, men det kan jeg ikke for jeg vil ikke at barna mine skal bo i et barnehjem eller kommer til en dårlig sted...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Hei du! Jeg forstår godt dine dystre tanker og at du er lei deg. Det er ikke greit å ha dårlig råd, det opplever jeg & min mann også til tider - enda vi er to og begge jobber. Men har ikke allverdens godt betalt noen av oss. Du stiller selvsagt i en annen situasjon. Du sier du har sendt mange søknader, men at du aldri hører noe. Nå vet ikke jeg hvor eller hvordan du bor, eller hva slags muligheter du har til dette forslaget, men allikevel: Hva om du pritet ut CV'en din og lagde en slags "universal-søknad", stiftet sammen søknaden og CV'en, tok bunken under armen - og rett & slett oppsøkte steder du kunne tenke deg å jobbe? Jeg har selv vært med på å ansette folk, og de som bare plutselig står der og smiler med en ryddig søknad/CV i hånda stiller alltid langt fram i køen! Da har arbeidsgiver et ansikt å henge søknaden på, og du blir ikke bare "en i bunken". Dessuten viser du pågangsmot og vilje til å få deg jobb, at du virkelig ønsker å jobbe i bedriften. DET er gull verdt nå til dags, for det er jammen i meg mange slappinger med laber moral rundt forbi ja! Og mange av dem har flotte skussmål og bra karakterer o.s.v., men det hjelper ikke det døyt hvis de ikke gidder/kan oppføre seg. Håper du klarer å få deg en jobb, det ville sikkert hjulpet på både økonomien & psyken!! Lykke til! PS: Når det gjelder ferier med ungene, så vil jeg bare si at du ser aldeles ikke alene om ikke å ha råd til å reise bort o.l. Vi har bare vært hjemme i år, fordi økonomien ikke tillot å finne på noe. Så sånn ble det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Tusen takk for hyggelig tilbake melding og tips. Jeg må nok gjøre det og gå rundt til forskjellig bedrifter med søknad og CV. Har du noen tips hva jeg kan skrive på søknaden? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Hei igjen! Nei, det må jo bli noe litt generelt om deg som person. Alle de tørre fakta står jo i CV'en. Skriv litt diskret om hva du er god til, er du f.eks. ryddig og nøye, så få med det. Er du flink til å ha mange baller i lufta på en gang og takler stress på en grei måte, så skriv det. Få med det positive om personligheten din også. F.eks. hvis du er utadvendt og glad i å prate med alle slags mennesker, så tar du med det. Hopp over de vanligste frasene om at du er "serviceminded", "ærlig og pålitelig" og "til å stole på", for de er så oppbrukt. Og det regner en arbeisgiver som har lyst til å ansette deg bare med at du er, rett & slett. Hyggelig at jeg kunne hjelpe deg litt på vei, kanskje!! Fortell hvordan deg går med deg videre, da! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Tusen takk for svaret:) føler meg bedre nå og skal sette meg ned i kveld og skriver søknader. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Det var hyggelig å høre! Da er du kanskje ikke så lei deg lenger i dag, da?? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå