Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 det har seg så at jeg er invitert på krabbe og vin ikveld hos en gammel kamerat. jeg er også blitt bestis med veninna hans som også kommer. tingen er at jeg får ikke "lov" av sambo og gå dit(fikk ikke sist) . pga at jeg hang litt der en mnd det var slutt mellom oss. er det helt urimelig av meg og spør om jeg kan ta noen timer opp etter jobb idag hvis jeg er tidli hjemme ? han er bare en venn og hun en veninne. har han rett å nekte meg å gå på besøk på dette grunnlaget ? kommer jo til å miste de om det var deg,hvordan hadde du tatt det ?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Jeg gjør ingenting for å svikte tillitten min kjære har til meg, så jeg hadde ikke gått dit, så lenge han hadde tatt på vei over det. I hvertfall aldri uten og gi beskjed på forhånd. Ta han med dit? La han bli kjent med dem også? Eller inviter dem opp til dere? Du "hang der litt en mnd det var slutt". Betyr det at du og kameraten hadde noe på gang? I såfall hadde jeg aldri dratt når min mann sa han ikke ønsket det! Jeg er ingen tøffel. Jeg og min mann har bare samme synet på sånne ting, og man skal ikke fremprovosere sjalusi eller lage situasjoner der ting kan komme utav kontroll. Har vi noen "issues" så ordner vi opp i dem før vi evt. tenker på å oppsøke de situasjonene.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Hvordan hadde du følt det hvis du hadde snudd på situasjonen? Hvis det var mannen din som hadde hengt mye hos en venninne, som han nå ville dra til på kvelden? Jeg hadde faktisk ikke likt det, og en krabbekveld med venner betyr ikke alt, jeg hadde droppet den kvelden.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Ikke for å være frekk!!, men kan jeg spørre deg hvor gamle dere er? Grunnen til at jeg spør er; for det første, hvis de er ekte venner så mister du dem da ikke om du ikke kommer? Og for det andre, hvorfor ble ikke samboeren din også bedt, om dere "bare" er venner, mener jeg? Jeg kan forstå at samboern din ikke vil du skal dra dit om han er usikker eller sjalu på ditt og kompisen sitt forhold. Da syns jeg du skal tenke på hva som betyr mest for deg, kompisen eller samboeren. Ingen "eier" et annet menneske, så du bestemmer da dette helt selv, men jeg sier bare at du bør ta hensyn til hans følelser også. Hva hadde du gjort om det var motsatt situasjon?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Jeg har vært i den situasjonen for lenge siden, gikk ikke da han ikke ville. Mistet kontakten med de etterhvert. Mistet kontakten med flere da det ble fler han ikke likte. Så hadde jeg stått i den situasjonen i dag hadde jeg gått.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 vi er way gamle nok. nei ingen eier ety annet menneske. jeg er eid. alt handler om kontroll her jeg må vere hjemme på minuttet besøker jeg veninner er det bare innom og gå igjen.alt alt alt er sånn jeg orker faen ikke mer. gidder ikke dekke det mer og sier til folk at nei jeg får ikke lov. sitter alltid hjemme pga at han aldri vil ut og jeg får ikke ta turen ut alene. trodde nå det var sundt med en kveld med andre venner i ny å ne. men alle er tydligvis like kjedelige.. nei jeg kommer ikke til å gå for vet jeg ikke får lov. denne kontrolleringen er visst helt vanlig da.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 10:59, Det er ikke alle som går utifra at mannfolk er drittsekker uansett. Har da vært sammen med en tulling jeg og, som tok fra meg alle vennene mine. Det betyr ikke at jeg er villig til å sette vennene mine foran min nåværende kjæreste, som er min mann, som ikke er tulling?! Hilsen anonym nr.1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 Hvis han har et kontrollbehov, HI, så hadde det kanskje lønnet seg å nevne det i hovedinnlegget ditt også?!?! Syns du ikke det? Eller sier du bare noe nå, siden ingen var enige med deg?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Fikk den følesen da jeg leste innlegget. Gjør motsatt av meg, kom deg vekk. Hilsen 10.59
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 ja det blir jo sånn. får du ikke treffe vennene, hva har du da med dem. da forsvinner jo kontakten
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 Mannen din sliter kanskje med tilliten. Ikke for at du har gjort noe galt, men kanskje ting har skjedd i et tidligere forhold som gjør han usikker. Har du pratet med han om kontrollbehovet hans uten å angripe han? det er alltid en grunn til at man oppfører seg slik som man gjør. Jeg vil tro at det vil lette på forholdet deres om dere klarte å sette dere ned og prate om hvorfor tingene er som de er. Vet meget så godt at det ikke er lett, for det er så fort gjort å tråkke inn i samtalen feil og at det bare ender opp med såre beskyldninger.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 Vi som klarer å lese litt mellom linjene forstod at han hadde et kontrollbehov ut fra det første innlegget. Jeg ville ha gått, eventuelt ville jeg takket nei, men da invitert de samme vennene til middag hjemme hos dere neste helg isteden slik at han kan få mulighet til å bli kjent med dem på hjemmebane. I det min mann hadde ytret at jeg ikke "fikk lov" til noe, ville han nok fått et ublidt møte med den trassige treåringen i meg. Han har ikke rett til å bestemme noe over deg. Dersom det er slik at han ikke liker det derimot, og at han sier på en skikkelig og velbegrunnet måte, ville jeg derimot droppet kvelden for hans skyld.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 nei jeg bryr meg fint lite hvor enige dere er eller ikke. jo prate.har prøvd mangen ganger på fine måter men vi kan ikke prate om en bagatell her engang,han hisser seg opp før du får begynt,så det er gitt opp. nei jeg får gjøre som alltid om de fleste mener jeg er feilen.finne meg i det. takk for svar. blir hjemme og mld avbud uten og spørre sambo først,vil ikke gi han den tilfredstillelsen at jeg adlyder han igjen vertfall. du som selv hadde vert i et ala forhold, har dere barn sammen ? står i en så vanskelig situasjon, lurte på om du kansje kunne ha vert igjennom det samme ?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 Jeg hadde aldri vært sammen med en mann som nektet meg å besøke venner. End of story.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #15 Skrevet 16. september 2010 Ja, vi har barn sammen 3 stykker, ikke så store heller. Han har vært sånn i alle år, men tok tid før jeg reagerte. Har venninner jeg ikke ser da han tror at de har skjult utroskap. Han var faktisk utro for lenge siden, noe jeg aldri har vært har bare hatt han. Vi bor nå i hver vår del av en tomannsbolig, helt ærlig vet jeg ikke om vi er sammen. Kan ikke dra inn hvem som helst av den grunn. Grunnen til at jeg holder ut er barna, klarer ikke å måtte dele de med han. Aldri i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå