Gå til innhold

Noen som har flyttet med 3 eller 4 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flyttet til nabokommunen til våren. Dette vil selvfølgelig medføre bhg bytte for jenta vår på 3 år. Noen som har erfaringer med flytting og bhg bytte for barn i den alderen. Finner de seg fort til rette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på d samme selv:)

har en gutt på snart 3,5 og vurderer og flytte på nyåret..

håper på noen svar:)

Skrevet

Vet dere, det tror jeg blir litt vanskelig å svar på, da alle unger er forskjellige og tar slikt noe helt ulikt.

Vi flyttet for ca et år siden, med ei som den gang var 20 mndr. (og byttet barnehage), og en på 6,5 som byttet skole etter kun et halvt år i 1. klasse. Han gikk på ut første halvåret på den skolen han hadde begynt på for enkelhets skyld, og startet på ny skole etter nyttår.

Med mine to gikk det helt fint, men de er begge av den utadvendte & sosiale typen.

De er jo heller ikke i den aldersgruppa dere spør om, så sånn sett er vel ikke svaret mitt heller til noen stor hjelp.

Men ville vel egentlig bare si som jeg sa i starten her, at det kommer mye an på ungen. Og på foreldrene - at de ikke gjør det mer skummelt enn det kanskje kan være for en liten en å bytte beite!

Skrevet

Flytta med en på 3 og en på 7 - det gikk helt supert! 3-åringen hadde måttet bytte barnehage uansett. Vi flytta om sommeren, så det var flere nye barn både i bhg og på skolen og begge fant seg til godt rette med en gang. 3 år er helt uproblematisk alder for flytting for det aller fleste barn.

Skrevet

Jeg flyttet med en 2 åring og en 4 åring og det gikk veldig bra for begge to. De fant seg fort til rette her, og med to andre barn her i huset fra før så ble nok ting litt enklere. Minste er utadvent men ikke hun andre, men begge stortrivdes i barnehagen fra dag en. Vi flyttet fra en super barenhage til en like super barnehage.

Vi bor i ett boligfelt med masse barn, barn som er ute og leker og det har nok endel å si om de finner seg fort til rette.

Skrevet

Vi flyttet med en som nettopp ble 3 år, og det gikk veldig bra. Savnet vennene sine litt, men fikk veldig raskt nye og har tilpasset seg det nye stedet bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...